#1 Skrevet August 10, 2016 Hei ! Handlet en 2001mod A4 b5 1.9 TDI for noen måneder siden med klima, men den blåser ikke kaldt så jeg tok den på AC service. Det viste seg at det ene røret lakk så dette ble byttet, de tok trykktest og fylte gass. Alt tett og iorden, men blåser fortsatt ikke kaldt.. Så jeg prøvde å koble strøm rett på den grønne ledningen som trigger kompressoren og da begynte det å blåse kaldt. Noen som har vært borti dette eller har forslag? Har sjekket sikringer og prøvd å følge ledningen for eventuelle brudd. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 12, 2016 Jeg vil kanskje tro at det er en trykkbryter som ikke gir signal om at det er gass på anlegget, eller en defekt høytrykksbryter som feilaktig gir signal når den ikke skal. En diagnose vil fort avdekke dette. Men en ting først, med motoren igang og i fri: Trykk og hold inne resirk-knappen, det er denne pilen ved siden av off. Mens du holder denne inne, trykk 1 gang på knappen med pil opp (for manuell styring av luft). Da skal det komme opp C1 i displayet og du er inne i diagnose-menyen til klimaen. Slipp så alle knapper. Velg så 1C med resirk-knappen. Får du opp 00.0 eller noe annet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 12, 2016 Jeg vil kanskje tro at det er en trykkbryter som ikke gir signal om at det er gass på anlegget, eller en defekt høytrykksbryter som feilaktig gir signal når den ikke skal. En diagnose vil fort avdekke dette. Men en ting først, med motoren igang og i fri: Trykk og hold inne resirk-knappen, det er denne pilen ved siden av off. Mens du holder denne inne, trykk 1 gang på knappen med pil opp (for manuell styring av luft). Da skal det komme opp C1 i displayet og du er inne i diagnose-menyen til klimaen. Slipp så alle knapper. Velg så 1C med resirk-knappen. Får du opp 00.0 eller noe annet? Takk for et fyldig og godt svar ! Jeg skal prøve å få kjørt diagnose på den Prøvde det du sa, og fikk opp 0.0. Er det "riktig" verdi? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 12, 2016 Da er det ingen feilkoder lagret ihvertfall. Du kan sette på full kulde, full vifte også gå inn i menyen igjen som sist, bare at du går inn på 52c istedet. Ta bilde og last opp på forumet. Edit: Gå også inn i 53c og ta bilde der også. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 12, 2016 Da er det ingen feilkoder lagret ihvertfall.Du kan sette på full kulde, full vifte også gå inn i menyen igjen som sist, bare at du går inn på 52c istedet. Ta bilde og last opp på forumet. Edit: Gå også inn i 53c og ta bilde der også. Da har jeg gjort det og resultatene blei: 52C 53C 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...