#1 Skrevet August 11, 2016 Hei dere! I forbindelse med salg av bilen min, har jeg tatt en teknisk gjennomgang. Den eneste feilen jeg fant, var fjernlyset på venstre side - Altså førersiden. Her har jeg i vinter avisolert lederen til fjernlysspjeldet, og parallellkoblet 5 reléer. (Dere som kjenner bilen min vet hvorfor). Det jeg fant ut nå, var at om jeg drar til meg spaken for fjernlys, så klikker samtlige reléer, men fjernlysspjeldet funker ikke. Etter 3 sekunder får jeg "Front left high beam fault", og fjernlyset slår seg av igjen - Selv om det funker på høyre side. Jeg har nå fjernet lederen til reléene slik at lasten er borte, men spjeldet funker enda ikke. Jeg har prøvd å koble en leder rett fra batteriet, og inn på "skjøten" for å tvinge spjeldet opp - Ikke engang dette funket. Det jeg da lurer på, kan jeg ha rota til impedansen over motoren når jeg parallellkoblet så mange reléer, slik at jeg brente spjeldmotoren, eller noe slikt? Utgangen fra styremodulen funker jo, da jeg får 12VDC når jeg drar til meg spaken. Har bestilt ei lykt fra en kar som hadde ødelagte svinglys for å utføre en spjeldmotortransplantasjon. Er det noe annet som kan tenkes ødelagt her? Sensorer, endebrytere, kabler, sikringer osv.? Jeg har prøvd alt jeg kan, og trenger hjelp! (Delelykta kommer til helga, så jeg skal bytte den ut på Fredag). - - - Updated - - - Sensoren for nivå på venstre bærearm er brukket, men denne har jeg kjøpt ny - Så den byttes også på Fredag. Kan det tenkes at dette påvirker fjernlyset...? Jeg tror i alle fall ikke det. Setter stor pris på hjelp, tanker, tips og kontraspørsmål..! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 11, 2016 Oppsann! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 11, 2016 E de noken mulighet for å setta strøm på spjelde bare for å bekrefte at motoren til spjeldet er gåent? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 12, 2016 Jeg har prøvd å manipulere styrestrømmen i alle fall.. Funka dårlig det. Har ikke pinout-skjema på pluggen til lykta, så jeg vet ikke hvilke pinner jeg skal mate strøm på 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 12, 2016 Hva sier feilkoden da? Er ganske spesifikke feilkoder på disse lyktene 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 12, 2016 Feilkoden sier ikke så veldig mye, med mindre motoren er den eneste komponenten i den elektriske kretsen.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 20, 2016 Fant feilen..! Det var en leder som hadde "knekt" i pluggen.. Inne i lykta.. Syke satan, for et arbeid det var å fikse det..! Men det er i orden nå [emoji1320] 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...