Spesiell 1992 Passat VR6. Godt utstyrt, lav KM (ombygget/prosjekt)

Anbefalte innlegg

Dette har stått på to-do listen i lang lang tid, men legger endelig ut Passaten for salg.

 

Kjapp info:

- Reg. nr JR20986

- Originalt en 1992 Passat 2.0 GL, første reg i Tyskland 1991. Bruktimport til Norge i 1998 (må sjekke nøyaktig)

- Ombygget til VR6 i 2006-2009 ved bruk at donorbil (Tyck 1992 VR6 GT)

- Alt originalt utstyr tilgjengelig i 1992 (klima, ABS, soltak glass, cruise-kontroll, kjørecomp, osv)

- Grått skinninteriør, meget pent

- Karosseri er meget bra. Alle bulker og rust utbedret. «Nylakkert», dog i en noe spesiell farge, sølv-lilla (Fargekode er TOY937)

- «Alt» i understell er nytt, sandblåst, nye foringer, bremseopplegg osv.

- KW variant 2 justerbart senkesett

- Rieger front-, side- og bakfanger, clean bakluke

- KM ca 161.000 (karosseri ca 245.000)

 

Historie:

Bilen har vært i mitt eie siden tidlig 2004. Etter en stund med raskt utviklende interesse for bil ble det bestemt at det trengtes et strøk med lakk. Første runde ble tatt høsten 2004. Bulker ble rettet, RS fanger som var hett på den tiden ble kjøpt inn og bilen fikk seg en runde i lakkboksen. Grunnarbeidet ble gjort på egen hånd, mens lakken ble lagt av proffe.

Resultatet ble greit, men ble aldri helt fornøyd. Bilen var i konstant bruk i et års tid før det ble bestemt at runde to skulle iverksettes. Nå ville jeg være mye mer detaljert og gå for en full overhaling av hele bilen, samt bygge om til VR6.

For å gjøre en lang histore kort, i 2008/2009 gikk jeg drittlei hele prosjektet, og siden den gang har det blitt brukt lite tid på bilen. Fra tid til annen er det blitt gjort noe, men det gikk gjerne en måned eller to mellom hver gang.

Nå har den stått et par års tid i en leid garasje og er stort sett bare et problem og en utgift. Har i flere år hatt lyst til å fullføre for å selge, men har aldri funnet tid. I fjor sommer var planen å få den på veien, men kom aldri helt i mål.

 

Motoren har vært startet og kjørt varm fra tid til annen for å forhindre at den står seg.

Listen over utbedringer og deler som er byttet er lang, og bunken med kvitteringer tykk. Det er brukt altfor mange timer og penger på denne bilen for at den bare skal stå gjemt og glemt i en garasje.

Ser etter noen der ute som har interesse av å ta vare på bilen og kan få glede av den i flere år fremover.

 

Fremover:

Bilen har ikke vært registret siden 2008. Den ble forevist på EU-kontroll i august 2015.

Liste over feil er følgende:

- Høy CO (Diagnose gir feil på dyse nr 1.)

- Lekkasje bunnpannepakning (svetter)

- Høyre frontlys, feil innstilling

- Feil på spyleranlegg (ikke montert spylertank)

- Mangler en klips/festeanordning på bremseslange

 

Planen er å utbedre samtlige feil og forevise bil for kontroll i løpet av neste ukene.

Oppdatert søknad om ombygging ble sendt til statens vegvesen i fjor og tilbakemeldingen var positiv. De kunne ikke se at denne ombyggingen ikke skulle la seg godkjenne, da bilen er levert med denne motoren originalt. Håper å finne tid til å forevise bilen hos vegvesen for endelig godkjenning i løpet av august, men tror det skal holde hardt å få til. Ser ingen grunn til at ikke kjøper eventuelt kan få bilen godkjent.

 

Da markedet for denne bilen er relativt ukjent og helt sikkert snevert er det veldig vanskelig å sette en pris. Pris er foreløpig satt til 15.000 (ny pris lenger ned!), men det opplyses om at denne kun er veiledende. Alle bud vurderes, men for å gi en pekepinn kan det opplyses om at det ønskelig å få «dele-pris» for bilen. Altså det man kan selge den for i deler (motor/interiør/eksteriør osv..)

 

Bilen kan selges med eller uten 996 felgene (adaptere 5x100 til 5x130 medfølger).

Felgene er pene, og har påmontert Toyo Proxes T1R 205 og 215/40 dekk som ikke har kjørt én meter. Ulempen er at dekkene er noen år gamle (2008?), men har alltid vært lagret tørt, kjølig og mørkt.

Med felger øker selvsagt prisen på bilen endel.

 

Interesserte kan ta kontakt her via forumet, eller eventuelt ringe på tlf 48 03 91 98.

 

Det finnes for mye informasjon til å formidle gjennom en annonse. Bare å ta kontakt dersom du har noen spørsmål eller ønsker å se på den. Bilen er kjørbar, men det må naturligvis ordnes med prøveskilter dersom det skal foretas lengre prøveturer (Kan nok kjøre opp og ned gaten uten...)

 

For litt mer kronologisk informasjon kan det være interessant å lese igjennom den gamle prosjekttråden her fra forumet:

http://forum.vacn.no/showthread.php?43785-Enda-et-Passat-35i-prosjekt

 

Har ingen bilder av nyere dato, men den har tross alt ikke fordandret seg stort de siste årene:

 

DSC00430.jpg

 

resized_IMG_2602.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gammel finn.no annonse fjernet...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Drar opp igjen denne tråden da bilen igjen er tilgjengelig for salg. (Studerer i utlandet. Tilbringer meget lite tid i Norge)

 

Ingenting nytt siden i fjor. Bilen har kun stått til lagring i tørre og fine lokaler. Kan prøvekjøres. Bilen er kun en utgift og SKAL bort.

 

Annonseres i første omgang her på forumet ut måneden. Prisantydning: 7000,- eller bud!.

Kan nås på tlf 48 03 91 98

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjest
Denne tråden er stengt for flere svar.


VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.