Hjelp. S4`en min fusker av å til.

Anbefalte innlegg

Har en S4 92-mod. (AAN)

Den går bra i de første 15 minuttene, etter det fusker den ved fullt gasspådrag.

Var innom gumpens auto for å avlese feilkode, men det var ikke noe galt sa han.

Turbotrykket er som det skal. 1.8 til vanlig 2.1 med overboost)

Skifta også plugger i dag. Men det hjalp ikke noe.

Vist man trykker litt på gassen, tubotrykket på ca 1.5-1.6 (på computeren) går den fint, trykker jeg litt til, begynner den å fuske, mister masse motorkraft.

Helt orginal motor.

Trenger hjelp her. Kan det være overslag i en av coilene?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta ut og rens coiler og de stavene samt plugger. Hadde akkurat samme problem og dette gjorde susen for meg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har en S4 92-mod. (AAN)

Kan det være overslag i en av coilene?

Ja det kan være coilen(e). Vanskelig å måle dette.

Har samme fuskingen på min og selvfølgelig ingen feilkoder. Har en coil med litt annen farge enn de andre, ser litt "svidd" ut. Satser på å skifte den ene for å se om det blir bedre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøvde å bytte ut hele dekslet med coilene på fra min bror sin S4 i går. Da funket den fint.

Så da er det bare å prøve seg frem til jeg finner den rette.

De kunne måle det på Gumpens Auto (audi). Med oscilloscop eller å det heter.

Da fant han ut for en det var som var defekt. Men det koster meg ca 2000,-

Bestilte ny coil i dag, prøver å bytte den som ser styggest ut først. å se hva som skjer

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men det koster meg ca 2000,-

Bestilte ny coil i dag, prøver å bytte den som ser styggest ut først. å se hva som skjer

Hvis du bestiller fra statene kommer det på ca 1600,- inkludert frakt, moms og toll. Det er prisen for 1 coil med tennrør (Spark Plug Connector).

https://www.autohausaz.com/catalog/lookup_parts.cfm?SubcategoryID=7060&VehicleID=1009381&CFID=365893&CFToken=92665346

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.