Anbefalte innlegg

Har en defekt servopumpe på bilen...Siden jeg kjører a4 b5 med uling og merkbart tungt ratt har jeg bare konkludert med defekt servopumpe : bh : nå er det vel slik at dette er typisk disse bilene også.

 

Det jeg lurer på er: Hva bør jeg tenke på når jeg bytter denne? Er ikke mekaniker, men kjenner godt til bilen min og har byttet mye på den tidligere. Takk på forhånd for hjelp. Legg gjerne med link av veileding på bytte av disse :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dersom servooljen er skitten, hadde jeg forsøkt å skifte så mye som mulig i samme slengen. Når du remonterer pumpen, bør du kjøre pumpen for hånd slik at den blir smurt av oljen i systemet, før du setter på remmen og starter motoren. Ellers er det vel ganske straight forward...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter ny pumpe er montert, Fyller du olje i servobeholderen og svinger fra side til side noen ganger FØR motoren startes. Dette er lettest om forhjulene er jekket opp. Sjekk nivå i beholderen og evt. etterfyll. Start motoren og sving 5-6 ganger fra side til side. Sjekk nivå på nytt. Nå bør servo være ok.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.