Anbefalte innlegg

Hei alle sammen,

en kompis har en Golf IV 1.6 (damebil) som sliter med å få start på den. Det skjer med ujevne mellomrom. Bilen starter gjerne, for deretter å slokne, og så er det helt umulig å få den til å gå igjen.

Han forteller også at bilen av og til suser opp i turtall i fri, f.eks. i det man bremser seg ned inn i et lyskryss.

Noen som har noen ide om hva som er feil, selv med så sparsommelig med opplysninger??

Hilsen

Anders

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har en golf 4 selv. har hadt samme problem ett par ganger. det starter og stopper med en gang.. Samtidig som det skjer, blinker det i instrumentet eit bilde av en bil med nøkkel i.. Det som jeg har blitt fortalt er at det ligger en krystall i nøkkelen og en mottaker i tenningslåsen som skal koble ut startsperren. Tar bare ut nøkkelen og vente litt og vri om tenningen, hvis symbolen med bilen og nøkkelen forsvinner er alt iorden.

Det med at den ruser opp i kryss og sånt, vet ikke helt men kan jo være så enkelt at dama (leste damebil) ikkje flytter bremsefoten nok og henger litt igjen på gassen.. Ikke stygt ment, men det har faktisk skjedd meg noen ganger, å en begynner å lure litt når den plutselig drar deg opp.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for input. Skal sjekke det med nøkkelsymbolet med kompisen min. God t tips!

Når det gjelder rusingen tror jeg ikke at problemet er bruker-feil da det ikke er dama hans som melder om dette, men han selv. Men man vet aldri.

Andre som har sett lignende problemer og kan komme med flere tips??

-A.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.