Anbefalte innlegg

Har en Audi a4 b7 2.0TDI quattro

den har gått 139 000 km

 

Har hatt et svakt rykk type fjusk ca 500 meter etter start i ca 3 mnd.

og etter det gått fint resten av kjøreturen.

for en ukes tid siden gikk den i nød-modus ved gasspådrag i slakk oppoverbakke.

og har gjort det 2 gang etter det.

 

Etter andre gang med nød-modus fikk jeg hjelp til å feilsøke, uten å finne noen form for feilkoder..

Merker også at det kommer mye hvit røyk ut av eksos som har en ganske stram lukt.

 

Det var ikke en vagcom vi brukte for å søke opp feilkoder, så skal prøve det også.

 

Men for nysgjerrighets skyld, noen som har vært borti noe lignende?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruk VagCom for å lese av feilkoder. Ellers blir det ren gjetting :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har også mye blåhvit røyk med stram asfalt-lukt fra min ;D

Kjørt slik i 2 år.. vagcom sier ingenting. Turbo er fin. #kjørelæll

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var planen å få lest av med vagcom nå i nermeste fremtid, men ville lufte symptomene for forumet å høre om det er noen som har noen tips:)

Kommer til å poste feilen når jeg finner den, om jeg gjør det..

 

Men din går ikke i nødmous, Julian?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var planen å få lest av med vagcom nå i nermeste fremtid, men ville lufte symptomene for forumet å høre om det er noen som har noen tips:)

Kommer til å poste feilen når jeg finner den, om jeg gjør det..

 

Men din går ikke i nødmous, Julian?

 

Vet ikke hvordan dieselbiler går i nødmodus jeg.. men jeg har hatt et par-tre episoder der jeg har mistet turbotrykket ja.. stopper/starter bilen i fart så er den grei igjen:confused:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Glødelampa blinker å det blir ikke mulig å akselerere, kun holde farten den har når nødmodus slår inn..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Turbo overload, sa VagCom'en..

0.5 bar høyere enn den skulle.. antagelig full av dritt..

Noen som vet av noe vidundermiddel som kan renske opp litt? tenker slik man kan helle på tanken..

tenker det er verd et håpefult forsøk før turbo må av å byttes/renskes..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan prøve med MrMuscle,

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan prøve med MrMuscle,

 

har du no spesielt trua på det hær?

tenker det må da i d minste være bedre med produkter lagd med den hensikten å rense turbo:P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har du no spesielt trua på det hær?

tenker det må da i d minste være bedre med produkter lagd med den hensikten å rense turbo:P

 

Hensikten er vel å ha middel som fjerner / løser opp sot/koks, og til akkurat det er MrMuscle veldig bra.

Ville absolutt prøvd, og skal prøve på en av mine touraner.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hensikten er vel å ha middel som fjerner / løser opp sot/koks, og til akkurat det er MrMuscle veldig bra.

Ville absolutt prøvd, og skal prøve på en av mine touraner.

 

ja har lest litt rundt på nettet å sett endel som gjør det, kan hende jeg prøver om det forverrer seg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om jeg ikke husker feil fikk jeg opp samme melding på 2 eldre vag jeg har hatt. De hadde samme symtomer, da var det defekt N75 ventil.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har kjørt endel lengre turer i det siste med 3-4000 rpm for å "blåse" ut av div kox/carbon i turbo, det ser ut til å ha hjulpet på fjusk som tiligere var der..

 

Men så rett før helga kom det ei trivelig varsellampe på i instrumentpanelet.. trodde først det var motorlampe, men viste seg å være DPF, (Dieselpartikkelfilter)

Så fikk tvangstartet en regenerering på DFN med VagCom å kjørte i 60 kmt i 15 min med 2500rpm som man skal gjøre, da slo lampa seg av å det skulle være fint igjen... i går kom lampa på igjen såklart.

 

tenker at alt er mulig å fikse uten å kjøpe nytt, har lest om folk som har vaska dpf'ene sine med wd40 å høytrykk. høres jo for godt ut til å være sant, igrunn...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har kjørt endel lengre turer i det siste med 3-4000 rpm for å "blåse" ut av div kox/carbon i turbo, det ser ut til å ha hjulpet på fjusk som tiligere var der..

 

Men så rett før helga kom det ei trivelig varsellampe på i instrumentpanelet.. trodde først det var motorlampe, men viste seg å være DPF, (Dieselpartikkelfilter)

Så fikk tvangstartet en regenerering på DFN med VagCom å kjørte i 60 kmt i 15 min med 2500rpm som man skal gjøre, da slo lampa seg av å det skulle være fint igjen... i går kom lampa på igjen såklart.

 

tenker at alt er mulig å fikse uten å kjøpe nytt, har lest om folk som har vaska dpf'ene sine med wd40 å høytrykk. høres jo for godt ut til å være sant, igrunn...

 

Har selv opplevd at DPF`en ble potte tett, selv med rensemetoden du beskriver. Jeg kjørte lenge med MYE baktrykk (null turbotrykk) men det løste seg over en lengre biltur :) (Gjøvik - Verdal :D)

Er nok eksosen/røyken som tetter igjen, men jeg har som nevnt kjørt slik lenge. Jeg skal bytte motor uansett så jeg kunne ikke brydd meg mindre ;P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har selv opplevd at DPF`en ble potte tett, selv med rensemetoden du beskriver. Jeg kjørte lenge med MYE baktrykk (null turbotrykk) men det løste seg over en lengre biltur :) (Gjøvik - Verdal :D)

Er nok eksosen/røyken som tetter igjen, men jeg har som nevnt kjørt slik lenge. Jeg skal bytte motor uansett så jeg kunne ikke brydd meg mindre ;P

 

jeg nevnte to renskemetoder, hvilken hadde du prøvd? tvangstart av regenerering eller wd40 og høytrykk?

Et nytt filter koster kun 22k på møller.. men om det må byttes handler jeg uorginalt, type meca eller bildeler.no

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg nevnte to renskemetoder, hvilken hadde du prøvd? tvangstart av regenerering eller wd40 og høytrykk?

Et nytt filter koster kun 22k på møller.. men om det må byttes handler jeg uorginalt, type meca eller bildeler.no

 

Eller du skal få kjøpe mitt for en brøkdel av prisen om 1 mnd ;P

Jeg har prøvd regenerering ja, det funka greit det :) Men pågrunn av den enorme mengden eksos/røyk så kommer DPF varselet fortsatt titt og ofte.. så da tar jeg meg bare en tur i litt høyere gir så er det borte :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eller du skal få kjøpe mitt for en brøkdel av prisen om 1 mnd ;P

Jeg har prøvd regenerering ja, det funka greit det :) Men pågrunn av den enorme mengden eksos/røyk så kommer DPF varselet fortsatt titt og ofte.. så da tar jeg meg bare en tur i litt høyere gir så er det borte :)

 

hm.. ja får peise på med en ekstra tur med regenerering da. det rare er at jeg ikke merker noe effekt-tap og røyken er også forsvunnet.. heller ikke noe fjusk eller andre symptomer. kun lampen..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.