#1 Skrevet August 15, 2016 Har problemer med clutchen ikke kopler 100% ut det vil si at det er vanskelig og få bilen i gir og kjøre. Har luftet clutchen ut uten at det hjelper. Er det nogen der ute som har hatt samme problem ? Er det master cylinderen som lekker eller er det slidt clutch/trykkplate/lager? Det er ingen lekasje eller ulyder i bilen ( Ut over at 1,4Lmotoren har en fryktelig gang: rolleyes) Ingen ulydet eller vibrasjoner i clutch. Clutchen slure ikke (75HK dau bil) Har ikke lyst til og skifte clutch hvis det er master cylinderen som er gåen eller omvendt. I tillegg er dette ikke sååå kjekk en skru jobb og skifte ut clutch hvis jeg kan ungå dette: klø : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 15, 2016 Tipper gangen i 1,4-motoren din er skjørtebank, ganske vanlig på den motoren. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 15, 2016 iogmed du sier det ikke hjelper å lufte clutchsystemet, Tipper jeg at fjærene på clutchens trykkplate er slitt/slappe slik at trykkdisken ikke legges ordentlig ifra lamellplata når du betjener clutchpedalen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 16, 2016 iogmed du sier det ikke hjelper å lufte clutchsystemet, Tipper jeg at fjærene på clutchens trykkplate er slitt/slappe slik at trykkdisken ikke legges ordentlig ifra lamellplata når du betjener clutchpedalen. Er vel egentlig enig i dette da det ikke er luft i systemet og det ikke er problemer med og holde clutchen inne(ingen sig i pedalen/lekasje internt i master cylinderen. Jeg hade vel bare et lille håp om og ikke skulle kjempe ut girboksen men den gikk nok ikke gitt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 16, 2016 Tipper gangen i 1,4-motoren din er skjørtebank, ganske vanlig på den motoren. Tja mer 200K på telleren er dette vel godt på vei til og gi opp.-)) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...