#1 Skrevet August 15, 2016 Har en Audi 90 typ89 som turteller og speedometer ikke virker på. Bensin og tempmåler ser ut til å virke. får også lys i instrumentet når jeg slår på lyshendel. indikator for fjernlys virker. Blinklys ser ut til å ikke virke, verken i instrument eller lampe. Lyshendel var defekt. Har byttet denne, så alt av kjørelys osv virker volt, oljetrykk osv virker. Muligens instrument er feil, eller givere på girkasse? Har en løs svart kontakt, som kommer ut i fra den blåe kontakten til instrumentet. Noen som vet hva den er til? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 16, 2016 Har akkurat koplet hele instrumentet på en B4. Om det er likt aner jeg ikke, men jeg ser ikke bort fra at kablene har samme farge? Brun ledning til speedometer giver er jord, brun med rød stripe er puls inn igjen til instrument. Om du toucher jord med denne skal du se speedometernålen gjøre ett rykk. Turteller er blå med grønn stripe eller motsatt. Om du legger den til jord skal turtellernålen løpe til den butter. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 16, 2016 Takk for info skal se litt på det. Regner med at det er ganske likt på b3 og b4 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 16, 2016 Takk for info skal se litt på det. Regner med at det er ganske likt på b3 og b4 Det tror jeg også. Alle disse kablene går inn på venstre side i instrumentet. Den løse kontakten er ikke en pæreholder? Jeg har en pæreholder ut i fra blå kontakt, men aner ikke hva den er til.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...