Anbefalte innlegg

Heisann!

Har "problemer" med tomgangen, når den kaldstartes har den ofte opp mot 1200rpm og til tider mot 1500, mens når den er varm, så hopper den først opp mot 1500 akkurat når jeg starter, så detter ned den på 1000 også videre mot 800.

Det som er største problemet med dette er at når jeg kjører, og skal trille rolig i 2gir, så ligger den og trykker på, og holder gjerne 1200 på turtallet, som om jeg holder på gassen selv!

Når motoren er varm ligger turtallet for lavt virker det som, da den går nedover under 800, så "fikser" motoren det, som fører til at turtallet hopper opp til 1000ish, så ned litt under 800 og opp igjen noenganger.

Noen som har anelse? Har byttet mye grunnet dette; luftmassemåler (sluttet å kveles etter dette), luft tuben (fra luftfilter til gasspjeld grunnet revnet vakuumslange, men skjedde ingenting), veivaksel sensor og sikkert mer jeg ikke kommer på i farten..

Setter stor pris på all hjelp jeg kan få!

Mvh Tor-Erik

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skudd i blinde: har du forsøkt å rense gasspjeldet ditt?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Joo, har rensa enkelt med å få fadern til å holde gasspjeldet åpent med gassen, og brukt forgasserrens og tørka med papir, burde jeg demontert det helt og rensa det skikkelig?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan prøve å foreta en Throttle Body Alignment via VAGCOM/VCDS. Ellers kan det være fornuftig og gå over ALLE vakuumslangene i vakuumsystemet. Rifter og hull i selv de minste slangene kan føre til elendig gange og jagende tomgang.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så vidt jeg veit sitter det trykkontakt/føler på servoanlegget. Dette fordi motorens tomgang skal reguleres litt opp hvis ratt betjenes/svinges når motor går på tomgang. Hvis den gir feilaktige signaler kan den kødde til som du beskriver. Har også vært borti at motortempføler -G62 har gitt feilverdier uten at det ble avdekket i feilminnet/diagnose.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.