#1 Skrevet August 17, 2016 (endret) Hei. Jeg har en feil melding i tiptronic kassa som sier at power supply er too low. Dette resulterer i at jeg ikke ser hva slags gir jeg kjører i siden hele girmenyen lyser opp. Kassa virker akkurat som den skal og alt ok.men FIS skjermen starter ikke med den mld om at jeg må tråkke ned bremsepedal før jeg velger gir. Det som er rart er at noen ganger så er alt ok?? Men hvis jeg stopper bilen og drar ut tenninga og starter opp igjen er det feil melding igjen. Jeg kan slette koden å da virker det helt til jeg stopper bilen igjen. Har prøvd å lade batteriet. Sjekka sikringer.sjekka boksen/hjernen til kassa og alt virker ok. Har Googlet og det er MANGE som har samme problemet på a4 a6 og passat . Men finner ingen gode svar. Noen kloke hoder som har finni ut noe? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 17, 2016 Her er hva Ross-Tech Wiki sier. http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/18010/P1602/005634 Feilen kan komme selv om du har fulladet batteri. fordi den refererer til faktisk spenning når du kjører. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 19, 2016 (endret) Hva mener du med at det ikke hjelper å lade batteriet? Kan du forklare litt nøyere? Jeg ser det står 11.76V på og når jeg starter viser den 12.80 Er det noen som vet om det står strøm på kassen hele tiden eller om den kuttes når man tar ut nøkkel. Evt hvor mye strøm som skal gå til kassa. Jeg kan skimte den teksten der det står "press brak pedal. .." i et halvt sekund når jeg vrir på tenninga før den Går over til å bare lyse rødt over hele menyen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 20, 2016 (endret) Jeg har nå satt inn ett nytt batteri med 90 amp.800 ved oppstart Og nå er det i orden! Det som stod i bilen var på 70 amp 640 ved oppstart. Konklusjon: Var for lite batteri som stod i bilen. Klarte ikke å sørve nok strøm til alle komponenter ved oppstart. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...