#1 Skrevet August 19, 2016 Har problemer med aircondition i min golf 6 2010 mod. Bilen har gått 63.000 km I sommer var det en meget spesiel lyd i bilen. Etter lyden ble borte så fungerte ikke AC min. Dro til snap drive for å fikse. Ingen lekkasjer ble funnet. De fylte ikke mer enn 15 gram gass. Svært lite Men De "hadde ikke tid til å feilsøke" Kjipt. De fikk iallfall tatt en diagnosetest men ingen feil dukket opp. Har selv pipet ut alle sikringene i bilen og alle er hele og fine. Hva kan være galt? Noen som vet hva det kan være? Tips og hjelp tas i mot med stor takk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 19, 2016 går kompressoren? hører du den slå ut og inn? eller er det "tyst" fra den kanten? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 19, 2016 Denne bilen har kanskje en kompressor av typen som går konstant, men styres elektronisk av en ventilpakke på toppen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 19, 2016 Ikke uvanlig problem desverre. død kompressor eg måtte selv bytte på 60 000km Kom fuglekvitterlyd i den så helt død. Bilen min var akurat utfor reklamasjonstid det er din og ser eg Ny kompressor kommer fort på 10-12 000 ferdig byttet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 19, 2016 Skjer ingenting når jeg trykker på knappen. Turtallet har ikke antydning til å bevege seg når knappen slås inn heller. Tipper det værste som Lasse sier. Akkurat byttet EGR som kostet skjorta og nå kommer dette. Mildt sagt ikke imponert. Det er ingen i VACN eller steder som tar slikt arbeid til en hyggeligere pris? Eller eventuelt feilsøking? For nå tror ikke det er noe annet enn selve kompressoren. Leste på en svensk side ved søk på Google at det var endel feil med disse kompressorene og at VW visste om dette. De nye man får erstattet er de forbedret eller fortsatt de samme kompressorene? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 19, 2016 Eg blei sur og Skuffet. 2mnd på overtid Ang reklamasjonsrett . det er lov å være sur når kompressor bare holder 60 000km ,så møller fikk ikke salget av ny kompressor eg kjøpte fra Polen tror eg betalte 4800 eller 5800kr for ny kompressor og eg fikk en polakk til å bytte den og fylle gass ,så eg kom unna det med ca 8000kr 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 20, 2016 Bildeler selger denne kompressoren til 4200 kr. Er denne noe å satse på? Eller burde jeg gå for originalt? Noen som vet om steder i Oslo/Akershus som utfører slike jobber? Uten at det koster skjorta? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 22, 2016 (endret) Har handlet en god del på bildeler.no, og har litt ymse erfaring med kvaliteten på delene. F.eks hjullager av merke qsp har jeg prøvd flere ganger (ikke jeg som har kjøpt alle gangene, hjelpe å montere for kamerat bla bla bla). Samme resultat hver gang, ender opp med å bytte igjen pga dårlig kvalitet. Har faktisk opplevd at legeret separerer ved montering. Så hadde vært skeptisk til en enkel komponent til 4200,-, dyrt/kjedelig å måtte bytte denne igjen. Ser at på rexbo.eu koster den dyreste kompressoren ca 5000 ferdig levert på døra. €412 + €19 + 25% mva. 500-lapp i forskjeld......... Edit, blir vel mer enn 500 i forskjeld hvis du får litt vacn rabatt på bildeler.no, men uansett liksom....... Jeg hadde lagt inn noen kr ekstra. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet August 22, 2016 Du kan jo sjekke opp pris med Autoclima, ligger på Rud. Tlf: 23 17 75 70 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...