#1 Skrevet August 21, 2016 Kjølevæskenivået på min 09 Touran ligger like under minimumsmerket ved kald motor på flatt underlag. Må etterfylle en skvett, og fikk kjøpt inn original G13 kjølevæske av forhandler. Men på tanken (og i instruksjonsboken) er det beskrevet G12. Har jeg fått feil type, eller kan jeg etterfylle med G13? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 21, 2016 Ja, du kan bruke G13. Du bør vel finne ut av hvor kjølevæsken har av, om det fortsetter å forsvinne... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 3, 2017 Så G13 er 100% kompatibel med G12 for alle biler? Hva skiller egentlig disse? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 3, 2017 Rød er vel rød. Bruker g30 jeg *26.Juni.2013 Blå*G11*er den vanlige gamle Rød*G12*&*G30*er vanlig på nyere motorer med alu-komponenter. Må ikke blandes med noe annet! G30 er vel en longlife utgave av G12 (?) (Audi / VW) Rød/Lilla/Rosa*G12+*kan brukes og blandes med alle typer frostvæske! Grønn*G48*har like egenskaper som G11, men har bedre holdbarhet (trenger ikke skifte så ofte). Kan blandes med blå, men da blir egenskapene degradert til de som gjelder for blå. Sent fra min PLK-L01 via Tapatalk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 3, 2017 Finnes det forresten skifteintervall for kjølevæske? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...