#1 Skrevet Juni 21, 2005 Har et problem med tenningslåsen på en Audi 100. Pinnen som overfører bevegelsen fra den mekaniske delen til den elektriske delen har brukket av slik at bevegelse på nøkkelen ikke gir bevegelse i koblingsstykket. Visstnok ikke noe ukjent fenomen.. Har en tyveriskadet tenningslås liggende som jeg kan ta ny pinne fra, men kan noen si om den pinnen kan tas ut bakover når kontaktstykket er tatt ut eller om den må tas ut fremover etter å ha boret hull, tatt ut låsesylinderen og alt det der? Hadde vært greit å slippe å demontere halve bilen.. Er vel samme prinsipp på stort sett alle halvgamle Audier, så tips mottas med takk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 21, 2005 Hvis jeg ikke husker helt feil så kan den pinnen taes ut når du skrur av den elektriske delen av tenningslåsen. Hvis du hare en skadet enhet liggende er det vel bare å skru av el-delen for å finne det ut? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 21, 2005 Pinnen må taes ut gjennom nøkkelhullet, så du må ut med låsesylinderen. Hele pinnen henger fast med en liten tapp i låsesylinderen. I tillegg har jeg opplevd at innfestingen til låsesylinderen IKKE er den samme om du bikker 88-> i forhold til ->88. Når jeg holdt på med dette på 100n var det eneste mulighet å skru ut hele greia for å komme til å borre opp hullet til utløserfjæra på låsesylinderen. Er det tilfeldigvis avanten du holder på med eller? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 21, 2005 Da får jeg prøve å få til et eller annet ja. Har ikke hentet den ekstra rattlåsen/låsesylinderen ennå, ligger hos en kamerat. Det er Avanten ja, tenningslåsen streiket selvfølgelig like etter at du hadde vært her.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...