Til dere med Audi Cabriolet:

Anbefalte innlegg

Bryteren til cabriolet lokket: Hvordan funker din?

 

Når jeg trykker litt hardt på den hvite rundingen kommer det en stygg klikkelyd ut av bryteren.. (det er akkurat som om den har 2 hakk, først den "normale" lyden, så den stygge..) Trykker jeg på den sorte enden er den "normal"..

 

Vi snakker altså om den som sitter i førerdøra.

 

Men hvorfor har bryteren egentlig 2 funksjoner? for det går da bare ant å åpne/lukke med den samme knappen?

 

Problemet mitt er at en sikring konstant går, det er den til instrumenter, alt av lys bak, og cabriolokk..

 

Har koblet ut alt av ledninger til bagasjeluke... men sikringen går uansett : mad :

 

Så tok jeg av bryteren: sikringen fungerer!

 

Problemet oppsto når jeg kjørte i en moderat hump i 70 km/t..!!

 

Tror dere at det kan være bryteren eller??

 

Har tatt et bilde av bryteren, men siden her er ikke helt stabil for tiden : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bryter til cabben i førerdøra? :confused: Har kun brytere til vinduene og speila i førerdøra..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har eid en 92 tidligere. Jeg skjønner ikke hva du beskriver som "hvit runding". Min bil hadde en gummihette over bryteren, og det var ingen lyder i bryteren når man trykket på den, den bare formidler strømmen når den holdes inne. Det er heller ikke 2 funksjoner på denne bryteren, det er kun 1. Enten holdes den inne, eller så gjør man ikke det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har eid en 92 tidligere. Jeg skjønner ikke hva du beskriver som "hvit runding". Min bil hadde en gummihette over bryteren, og det var ingen lyder i bryteren når man trykket på den, den bare formidler strømmen når den holdes inne. Det er heller ikke 2 funksjoner på denne bryteren, det er kun 1. Enten holdes den inne, eller så gjør man ikke det.

 

 

ÅÅkei... er visst flere typer ute å går her da :o

 

Min bryter er sort, ( med en hvit runding på den ene siden) den kan trykkes inn i øvre, eller nedre del. Har tatt ut bryteren, og den skal ha 2 funksjoner, det ser jeg på den. ( Den gir kontakt på 2 forskjellige kretser når jeg trykker på de ulike plassene )

 

 

Irriterer meg at jeg ikke får lagt inn bilde nå!! argh!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

evt bilde kunne hjelpe? ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ÅÅkei... er visst flere typer ute å går her da :o

 

Jeg finner bare 1 type i delekatalogen, men har du manuelt eller elektrisk tak på bilen din? En 93 skal i utgangspunktet ha manuelt tak, da elektrisk tak først var å få på 94-modellen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg finner bare 1 type i delekatalogen, men har du manuelt eller elektrisk tak på bilen din? En 93 skal i utgangspunktet ha manuelt tak, da elektrisk tak først var å få på 94-modellen.

 

Jeg har manuelt tak, bryteren som sitter i døra, eller nederst på b stolpen ( som egentlig ikke er der) styrer kun åpningen til lokket til kalesjerommet..

 

Får ikke lastet opp bilder, hva heter den internettsiden alle bruker for å laste opp bilder via?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilde av bryteren:

100_2215.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den bryteren ligner ikke på bryteren som var på min bil, på min var den rund og med en gummikappe over...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den bryteren ligner ikke på bryteren som var på min bil, på min var den rund og med en gummikappe over...

 

 

Flere bilder:

100_2216.jpg

100_2217.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Står det noe VW/Audi delenummer på bryteren?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Står det noe VW/Audi delenummer på bryteren?

 

Litt rart:

 

Før dette tallet er det bilde av ei mercedes stjerne!!

 

 

124 820 05 10 KZ

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det KAN jo være noe som er ettermontert en plass for å ta en snarevei.

 

Ingen innstøpslingsplast etc rundt bryteren som ser originalt ut, evt

har delenummer heller?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt rart:

 

Før dette tallet er det bilde av ei mercedes stjerne!!

 

 

124 820 05 10 KZ

 

Det var det jeg syns jeg skimtet ja, en MB-stjerne og "124".

 

Dette er ikke den bryteren som hører til bilen din, det er mest sannsynlig bryteren til elvinduet eller soltaket i en Mercedes i 124-serien. Da er det ikke rart om sikringene ryker, hvis noen idioter har vært inne og koblet om for å få en tilfeldig bryter til å passe.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det KAN jo være noe som er ettermontert en plass for å ta en snarevei.

 

Ingen innstøpslingsplast etc rundt bryteren som ser originalt ut, evt

har delenummer heller?

 

 

Delenummeret står ovenfor, men bryteren var festet med sixaflex, kan ikke være en snarvei pga at det er et hull orginalt i chassiet til en bryter + at det ligger opp orginalt ledningsnett : kontakten har 5 plugger på baksiden ( han)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Original-bryteren har forøvrig delenummer 8G0 959 727 D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Original-bryteren har forøvrig delenummer 8G0 959 727 D

 

 

Takk for hjelp!

 

Hadde med bryteren på vag, han sjekket opp delenummeret på min, og det stemmte ikke med den han skulle bestille;)

 

Så vel ikke MB emblemet han da;)

 

Forumet her, og Per er konge :tilber:;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

at ledningene er der er jo en selvfølge etter original bryter,

tenkte mer på om det var filet større hull til den bryteren

du da allerede har....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Burde jo være straffbart og prøve og bruke MB deler på en Audi ,

: bh :

 

Godt cabben sier ifra med og ryke masse sikringer :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg sliter litt med at knappen ikke fungerer i hele tatt jeg da.. Det bare blinker i dashen når jeg holder den inne, men lokket spretter ikke opp..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.