#1 Skrevet August 31, 2016 Hei Som tittel sier, så har jeg en 3b motor med rs2 oppsett(turbonetics e57 turbo) som ikke slutter å lade. Den lader over 2 bar. Har kobla av kontakten på n75 ventilen, å da lader den 0,6-0,8 bar og går klokkereint. Så vil tro at det ikke er noe mekanisk feil(?) Har kontrollert at den er monter riktig, lang nippel i innsugsslange, den andre til wg og den under til kompressorhus. Står montert på n75 ventil med nr 034906283j. Hva er forskjellen på den og 034906283k? Går de overens? Anbefales det å bytte ut denne med mbc, eller burde jeg satse på en ny n75 ventil? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 1, 2016 Du har nå 2 tråder med samme tema. http://forum.vacn.no/showthread.php?284278-Turbo-stopper-ikke-%E5-lade-3b-med-380-kit Du spør om du skal bytte til ny N75 eller mbc. - Hvorfor bytte N75, når du har testet at den virker ? * Den gir jo fjærtrykket 0,6-0,8bar, når den er strømløs * Den er helt lukket, får ikke "åpne" signal når den er tilkoblet ECU/Regulator. * Dvs feilen er i styringen av N75 (eller monteringen), ikke selve N75 ventilen. Da er svaret meget enkelt, bytt til mbc, og ta tilbake kontrollen over ladetrykket - Det beste er jo selvsagt at ting virker, dvs at N75 blir styrt korrekt, men jeg vil anbefale deg å velge den enkle løsningen...mbc. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 1, 2016 Så når n75 ventilen står koblet i med strøm står den konstant åpen og lukker ved et gitt trykk, mens uten strøm står den lukket? Vil ikke turbotrykket komme fortere om jeg får n75 ventilen funksjonabel? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 1, 2016 N75 ventilen - Den er default åpen (også kalt NO -Normally Open). - Når du setter strøm på den, lukker den. - ECU styrer ladetrykket ved å sende strøm-pulser til N75 ventilen. En perfekt kontrollert N75/magentventil vil gi raskere ladetrykk, men den er sjelden perfekt regulert. Så en mbc er i mange tilfeller en bedre løsning. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...