Turbo stopper ikke å lade, 3b med 380 kit

Anbefalte innlegg

Hei

Som tittel sier, så har jeg en 3b motor med rs2 oppsett(turbonetics e57 turbo) som ikke slutter å lade.

Den lader over 2 bar.

Har kobla av kontakten på n75 ventilen, å da lader den 0,6-0,8 bar og går klokkereint. Så vil tro at det ikke er noe mekanisk feil(?)

Har kontrollert at den er monter riktig, lang nippel i innsugsslange, den andre til wg og den under til kompressorhus.

Står montert på n75 ventil med nr 034906283j.

Hva er forskjellen på den og 034906283k? Går de overens?

Anbefales det å bytte ut denne med mbc, eller burde jeg satse på en ny n75 ventil?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har nå 2 tråder med samme tema.

http://forum.vacn.no/showthread.php?284278-Turbo-stopper-ikke-%E5-lade-3b-med-380-kit

Du spør om du skal bytte til ny N75 eller mbc.

- Hvorfor bytte N75, når du har testet at den virker ?

* Den gir jo fjærtrykket 0,6-0,8bar, når den er strømløs

* Den er helt lukket, får ikke "åpne" signal når den er tilkoblet ECU/Regulator.

* Dvs feilen er i styringen av N75 (eller monteringen), ikke selve N75 ventilen.

Da er svaret meget enkelt, bytt til mbc, og ta tilbake kontrollen over ladetrykket ;)

- Det beste er jo selvsagt at ting virker, dvs at N75 blir styrt korrekt, men jeg vil anbefale deg å velge den enkle løsningen...mbc.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så når n75 ventilen står koblet i med strøm står den konstant åpen og lukker ved et gitt trykk, mens uten strøm står den lukket? Vil ikke turbotrykket komme fortere om jeg får n75 ventilen funksjonabel?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

N75 ventilen

- Den er default åpen (også kalt NO -Normally Open).

- Når du setter strøm på den, lukker den.

- ECU styrer ladetrykket ved å sende strøm-pulser til N75 ventilen.

En perfekt kontrollert N75/magentventil vil gi raskere ladetrykk, men den er sjelden perfekt regulert. Så en mbc er i mange tilfeller en bedre løsning.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.