Anbefalte innlegg

Hei, ser mange bytter til 3 bars sensor ved chipping/ trimming.

 

Hvilken hensikt har det å gå fra 2,5 til 3? og når bør dette gjøres mtp mengde effekt?

 

Håper noen kan svare en som prøver å skjønne seg på dette

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det går mer på hvor mye ladetrykk du skal ha. Men har du planer om kun chip tuning så er det neppe noe poeng å bytte. Tar du den litt lengre med grenrør downpipe og ny større snurre med hardere fjær i WG og åpent filter med FMIC og en sikkelig mapping av bilen så hadde det nok vert lurt med ny mapsensor. Hvor mye hk du faktisk får på høyere ladetrykk er veldig variabelt. Kommer andt på hvor bra motoren puster inn og ut[emoji12]. Liten snurre vs stor snurre kan på samme ladetrykk gi stor forskjell i hk. Så får noen andre som kan dette litt bedre fortelle mer om hvorfor.[emoji41] tror og mener 300-330 hk skulle gå bra på orginal map på aan da får man 1,6-1,8 i ladetrykk med snurre fra rs2. Spørs hva planen din er ?

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En 250 kpa map-sensor kan ikke avlese høyere ladetrykk enn 1,5 bar. En 300 kpa (såkalt 3 bars) kan avlese 2 bar ladetrykk.

Som vedkommende over meg skriver kommer jo dette ann på turboen også. En stor turbo kan gi mer luft på samme trykk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rent teknisk vil jo en sensor med større arbeidsområde gi samme signal-bredde (f.eks. 0-3,3 V) avhengig av trykket som registreres.

Derfor er det ved oppgraderinger dette evt skiftes (avhengig av trykk man forventer seg), men det vil også gi en misvisning i instrumentet ift reellt trykk - dette fordi det blir en skalering mellom modifisert (ved 0-300 kPa sensor) og reellt 0-250 kPa område.

 

Forøvrig, er du i grenseland for disse tingene, kan det være noen generelle innspill fra denne tråden som er av interesse:

http://forum.vacn.no/showthread.php?178345-K26-og-Rs2-chip-med-tilh%F8rende-dyser-p%E5-AAN

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.