#1 Skrevet September 1, 2016 Hei, Har en seat leon som vi har montert H&R sitt coiloverset på. Har vært på biltilsynet en tur hvor settet var justert på det høyeste med lyshøyde kontroll og 4hjulskontroll. Dette ble ikke godkjent fordi bilen var for høy og senkesettet klarte ikke å jobbe i den høyden. For i tuv papiret står det kun 1 tall foran på 23,5cm og bak mellom 5 og 18cm. Ifølge papirene så skal bilen måles fra senter av hjulet og opp til hjulbue skjerm. På biltilsynet mente dem at det skulle måles fra første gjenge øverst mot justeringa til bolten støtdemperen er montert i spindelen. Noen som har gjort tilsvarende og kan komme med inspill? Må da justere bilen ned litt og ta en ny 4 hjuls kontroll, som ikke er gratis og forhåpentligvis få den godkjent. Skulle gjerne vært sikker på neste tur den går inn til vegvesenet. Hvorfor bare et høydemål foran? hva er da vitsen med justerbart senkesett hvis det "kun" fungerer i en høyde (biltilsynes ord) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 1, 2016 Hvor du skal måle forran står spesifisert i TUV papirene dine. Det gjør i hvertfall det på de 4 settene med H&R jeg har hatt så hvis det ikke står i dine papirer blir jeg veldig overrasket. Finles papirene. Står det på tysk og du ikke er så dreven på det så finn en PDF på nett og link den inn her så skal jeg se om mine beskjedne tyskkunnskaper hjelper. Når det kommer til kun ett oppgitt mål så kan det godt hende at det stemmer for godkjenningen. Få det godkjent og juster det dit du vil ha etterpå. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 1, 2016 Hvorfor bare et høydemål foran? hva er da vitsen med justerbart senkesett hvis det "kun" fungerer i en høyde (biltilsynes ord) Reglene er såpass firkantet (og med god grunn mtp kjøreegenskaper), at du ikke kan justere etter godkjenning i en høyde, uten å måtte godkjenne på nytt med tilhørende firehjulskontroll, justering av lys etc. For hvis du justerer ned mer, endrer hjulvinkler seg igjen. Er ikke bare pga dekkslitasje at hjulvinkler skal være innenfor spesifikasjoner, dette gjelder også kjøreegenskapene på bilen mht oppbremsing, unnamanøvre osv. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 1, 2016 Må si meg helt enig med Simen. Og ja, vi har sett eksempel på justerbart med en angitt høyde før, nemlig for S2 Avant / RS2. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...