Lurer på kjøp av Audi A4 - 2009 2.0 Tdi 143 hk, Avant

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Lurer på å kjøpe en Audi om beskrevet over.

Noen som vet hva som er km.stand for bytte av reg.reim ?

Er det noen spesielle feil som er gjenganger på disse ?

Bilen som jeg titter på har gått ca 130.000km.

Noen som har noen kommentarer vedr. kjøp av en slik bil ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Svært gode biler og 143hk er en helt ok motor i denne bilen, men 170hk er helt klart å foretrekke. Mener regreimskifte er på 180 000km. Bortsett fra hjullager som har en tendens til å ryke kommer jeg ikke på store problemene med disse bilene.

 

Personlig ville jeg gått for en 2010 modell da B8 fikk nye sidespeil og LED baklys. Og ja, ikke glem quattro da ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som de fleste andre biler, svinghjul:)

Lys i skjerm hender blir defekt

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har samme bilen selv, kjøpte den for litt over 3 år siden med ca 79k km på tellern, den har nå rullet nesten 210k km, på denne tiden er følgende reparert (utenom vanlig service):

 

- Kabelbrudd i sensor ned til bremsekloss varsler foran (fikset på garanti)

- Byttet sensor til keyless i dørene (garanti)

- Fikset tett EGR (vanlig problem)

- Fikset lambdasensor (vanlig problem)

 

I tillegg til dette så fikk jeg motorras når bilen hadde gått ca 97k km, stempel på sylinder fire var ikke venn med veiva lenger. Dette er nok unikt for min bil da jeg ikke har hørt om lignende historier før eller etter, google har heller ikke mye å melde rundt dette. Fikk ny shortblokk på garanti.

 

Bortsett fra dette har bilen rullet og gått uten problemer. :)

 

143hk er akkurat nok for denne bilen med fwd, på quattro ville jeg gått for 170hk versjonen. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her var det litt info å ta med seg ja :-)

Har ikke råd til 170 hk eller quattro i denne omgang, det får bli senere.

Svinghjul må sjekkes opp og om det er byttet Egr ventil.

Takk for tips ;-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her var det litt info å ta med seg ja :-)

Har ikke råd til 170 hk eller quattro i denne omgang, det får bli senere.

Svinghjul må sjekkes opp og om det er byttet Egr ventil.

Takk for tips ;-)

Svinghjul er også vanlig ja. Min har dog rullet over 200k med samme svinghjul. Så går nok mye på kjørestil også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.