Anbefalte innlegg

Har en 1986 mod coupe quattro som jeg ønsker noe mer futt i. Har derfor litt lyst til å sette inn en turbomotor.

 

Helt sikkert mange her inne som har en del peiling på dette, så spør derfor etter synspunkter på hva som passer og hva som ikke passer.

 

Hadde vert morro med noe som var mer eller mindre plug and play.

 

hvis jeg finner det vil jeg muligens prøve å sette inn en 6 trinns kasse også, for noe lavere turtall på motorveien.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tøffe biler som er mest verdifulle og ettertraktet i orginalstand :) Enklest er vel å selge, og kjøpe en 90-talls coupe quattro 20v. med 170 hk eller S2 med 220/230 hk. Sikkert ikke det svaret du ønsket, men det er nå mitt synspunkt. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal du ha det halvgjort så setter du i en 20v turbomotor med sterkere clutch og klipp/lim el nett, enkleste er da 3b motor+nett. Gjør du det skikkelig så får du tak i en S2 donorbil så flytter du over alt av motor, gir, bremser, understell så stemmer ting litt mer sammen...

 

Er din bil så du gjør akkurat hva du vil med den, skjønner godt du vil ha mer guffe for org bil er dritkjedelig sånn sett. Og de som sutrer over at den må holdes orginal kan jo bare kjøpe sin egen... Men skulle du være i tvil tar du bare vare på alle delene du plukker av så har man mulighetene senere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tøffe biler som er mest verdifulle og ettertraktet i orginalstand :) Enklest er vel å selge, og kjøpe en 90-talls coupe quattro 20v. med 170 hk eller S2 med 220/230 hk. Sikkert ikke det svaret du ønsket, men det er nå mitt synspunkt. :)

 

Var ikke helt det svaret jeg ønsket meg, men alle synspunkter er godt å ha med :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal du ha det halvgjort så setter du i en 20v turbomotor med sterkere clutch og klipp/lim el nett, enkleste er da 3b motor+nett. Gjør du det skikkelig så får du tak i en S2 donorbil så flytter du over alt av motor, gir, bremser, understell så stemmer ting litt mer sammen...

 

Er din bil så du gjør akkurat hva du vil med den, skjønner godt du vil ha mer guffe for org bil er dritkjedelig sånn sett. Og de som sutrer over at den må holdes original kan jo bare kjøpe sin egen... Men skulle du være i tvil tar du bare vare på alle delene du plukker av så har man mulighetene senere.

 

Målet er vel å kunne gjøre den original igjen hvis behovet melder seg. Så vil nok velge "halvgjort" metoden.

 

Men er usikker på hva som passer mest mulig bolt on.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei,

 

Hva med å sette inn en 10v med hiddensprut ? Kanskje en WR fra Urquattro ? Da får du det lille ekstra som gjør det gøy å kjøre igjen. MEN, mye vil ha mere, så hvis du vet at dette blir kjedelig på sikt, så hiv inn en 20v med engang.

Det er som er litt tøft med 10v er lyden, og at det ser litt originalt ut i motor rommet.

 

Dette er min mening, og syntes dette ser bra ut. Det er da samtidig lett å sette tilbake til original stand :-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei,

 

Hva med å sette inn en 10v med hiddensprut ? Kanskje en WR fra Urquattro ? Da får du det lille ekstra som gjør det gøy å kjøre igjen. MEN, mye vil ha mere, så hvis du vet at dette blir kjedelig på sikt, så hiv inn en 20v med engang.

Det er som er litt tøft med 10v er lyden, og at det ser litt originalt ut i motor rommet.

 

Dette er min mening, og syntes dette ser bra ut. Det er da samtidig lett å sette tilbake til original stand :-)

 

Helt enig med deg. Vil at det skal se mest mulig originalt ut og være lett å gjøre den original igjen.

 

Trenger ikke mer effekt enn hva jeg hadde fått med den motoren :)

 

Men hva passer rett i ? med tanke på ledningsnett, fester, eksos osv osv.?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.