Audi A4 2004 1.9tdiq AVF med ulyd fra klimakompressoren

Anbefalte innlegg

Hei jeg har en ulyd i motorrommet som jeg har lokalisert til ac pumpa. Kan ulyden komme fra frihjulet eller et indre lager som kan skiftes ut eller må hele pumpa skiftes ut? Sånn erfaringsmessig hva er det som ryker oftest på denne? Bilen har forøvrig gått 253k.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Clutchen i kompressoren pleier å være dårlig på disse.

Prøv: skru av klimaanlegget, sett den i første og prøv å slipp clutchen sakte. Kommer det ulyd så begynner clutchen å bli sliten. Så prøver du mens du har på "low" med litt styrke. For å sjekke om lyden borte. Hvis ikke så er det lurt å bytte frihjul.

Sent fra min SM-G388F via Tapatalk

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Clutchen i kompressoren pleier å være dårlig på disse.

Prøv: skru av klimaanlegget, sett den i første og prøv å slipp clutchen sakte. Kommer det ulyd så begynner clutchen å bli sliten. Så prøver du mens du har på "low" med litt styrke. For å sjekke om lyden borte. Hvis ikke så er det lurt å bytte frihjul.

Når jeg slår av og på AC forandrer lyden seg, så er det iblant at den er veldig lav uavhengig av om ac er slått på eller ikke. Jeg også mistenker magnet cluchen men den koster en del den også så jeg ville være sikker først. Vi snakker da om det hjulet som reima sitter på eller hva? Med frihjulet så mener du den som sitter på dynamoen? Den er byttet tdligere. Finnes det andre deler i ac pumpa som kan byttes ut uten å slippe ut gassen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Går et hjul på ac-kompressoren.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har også et forferdelig spetakkel fra ac kompressor. Lyden er så og si fraværende når temperatur er stilt til low og ac jobber på høygir.

Hva må skiftes? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har også et forferdelig spetakkel fra ac kompressor. Lyden er så og si fraværende når temperatur er stilt til low og ac jobber på høygir.

Hva må skiftes? :)

Det er clutchen i kompressoren. Beste er å bytte ut hele kompressoren ca. (3000-6000kr) Billigere enn å plukke ut og bytte deler.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.