#1 Skrevet September 9, 2016 Heller mot å kjøpe ny brukis og denne A6 med biturbo dieselen ser morsom ut. OK å modde litt forsiktig også. Er den motoren holdbar? Tiptronic autokasse er den som tåler litt mer? Vanlige feil på A6 C7 generasjonen? Den jeg ser på har rullet 125k km. Tnx. Sent from my iPad using Tapatalk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 9, 2016 du bør være oppmerkom på intervallene på service, særlig oljeskift, noe mer enn 15 tusen på samme olja er ikke å anbefale, å den bilen du ser på er jo gådd et stykke, om du hører en rasling fra regkjede de første 2 sekundene etter oppstart er det noe galt, ellers er det jo en morsom motor med kul lyd å masse potensiale:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 9, 2016 du bør være oppmerkom på intervallene på service, særlig oljeskift, noe mer enn 15 tusen på samme olja er ikke å anbefale, å den bilen du ser på er jo gådd et stykke, om du hører en rasling fra regkjede de første 2 sekundene etter oppstart er det noe galt, ellers er det jo en morsom motor med kul lyd å masse potensiale:) Hei Stein Viggo, Har du hatt denne raslingen selv? På min tidligere A6 allroad 204 hadde jeg dette problemet. Årsaken i mitt tilfelle var at motoren mistet/ikke oppnådde nok oljetrykk ved oppstart. Resulterte i at registeret og girkasse måtte ut for å bytte en ventil. Pga dårlige og da utgåtte rep-løsninger fra fabrikk ventet jeg 2-3 mnd før det kom en ny løsning. Ifølge Møller var det et meget sjeldent problem på min modell, men mulig 313 er mer plaget? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 9, 2016 Hvordan høres denne raslingen ut? Alle dieselmotorer rasler jo litt i starten... Sent fra min SM-G935F via Tapatalk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 9, 2016 Kan godt være Stein Viggo og meg snakker om to forskjellige ting, men på min (var ikke en biturbo) var det ikke tvil om at det var en ulyd. Oppsto som oftes når motor var kald, men ikke hver gang. Og som sagt vistnok et meget sjeldent problem. Min generelle erfaring med 3.0 TDI er meget bra! Hatt noen selv, og vært borti flere. Tikker og går uproblematisk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 9, 2016 Hei Stein Viggo, Har du hatt denne raslingen selv? På min tidligere A6 allroad 204 hadde jeg dette problemet. Årsaken i mitt tilfelle var at motoren mistet/ikke oppnådde nok oljetrykk ved oppstart. Resulterte i at registeret og girkasse måtte ut for å bytte en ventil. Pga dårlige og da utgåtte rep-løsninger fra fabrikk ventet jeg 2-3 mnd før det kom en ny løsning. Ifølge Møller var det et meget sjeldent problem på min modell, men mulig 313 er mer plaget? har ikke hatt noen problemer med min motor, heller ikke lest eller hørt noen andre som har hatt det heller, dette var vel mer en generell anbefaling ved ett eventuelt kjøp, det var det jeg selv fikk beskjed om av Børge på MTM i Bergen, han kunne ikke få sagt det ettertrykkelig nok hvor viktig det var å ikke kjøre 30 tusen på samme olja, å det var han som fortalte meg om regkjede lyden man skulle legge seg til merke om det var slurvet med service. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 9, 2016 Hvordan høres denne raslingen ut? Alle dieselmotorer rasler jo litt i starten... Sent fra min SM-G935F via Tapatalk den lyden skiller seg veldig ut fra vanlig dieselknatring ved kaldstart, så det hører du med engang. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 9, 2016 Ok. Takk for tips. Bilen har full service historie fra Audi og en eier. Skal lytte til kaldstart og kikke i loggbok. Sent fra min SM-G935F via Tapatalk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...