#1 Skrevet September 14, 2016 Hei. Kjøpt en slangevarmer med sirkulasjonspumpe fra nydings.no der bruksanvisningen EE helt på jordet. Jeg har forstått det slik at en bør montere slangevarmere etter oljekjøleren og helst langt ned i kjølesløyfa. Men er dette nødvendig på en kjøler med sirkulasjon? Kan jeg ikke montere den rett etter kjølevæsketanken og få god effekt der? Takk for svar. Er helt ny til VACN og virker som det beste man får i Norge av hjelp og tips på VAG. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 14, 2016 Grunnen til at man monterer lengst nede er i tilfelle hvor kjøleveske nivået er lavt da brenner elementet opp slangen smelter i verstefall kan det oppstå brann. Varmen stiger opp som er årsaken til at man monterer nederst da vil man få en viss sirkulasjon. Uansett pumpe eller Ei så hadde jeg montert den på laveste punktet som er mulig, slangen mellom radiator og motor er fin plassering. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 14, 2016 Takk for svar. Disse modellene med sirkulasjonspumpe må da ikke nødvendigvis monteres vertikalt slik som passive slangevarmere? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 14, 2016 Monterte min på slangen mellom oljekjøler og kupeen, da fjærna den greit med dogg på ruta og motor hadde fin temperatur:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 14, 2016 Velkommen til VACN. Den liknet litt på de varmerne jeg solgte for noen år siden på forumet. Det ligger et par bildet om montasje der, man kan si at varmeren ble montert relativt høyt i kretsen. http://forum.vacn.no/showthread.php?245401 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...