#1 Skrevet September 14, 2016 (endret) Noen som har tips til hvordan jeg tar ut/inn vindusheisen på høyre bakdør? På Passat 3bg sedan. Har byttet foran tidligere, men der er det bolter på rutefestene (klemmene), dette var veldig greit. Bak er det jo et rundt sylinderformet plastklips som består av en klips inni en annen , veldig tungvindt. Noen som har tips til hvordan å lettest få ut ruta, og deretter montere ruta i vindusheisen igjen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 14, 2016 Ut; Tipper det er veldig likt som på konas 2003 modell Polo. Finn en passende tre-skrue (diameter + lengde). Skru denne inn i den innerste delen. Dra ut innerste plast-del, deretter den ytterste (store). Nå er ruta løs. Inn; Jeg stresset lenge da ting skulle sammen igjen (kona sin polo jeg snakker om enda). Sjekket i verkstedmanualen til vw, skulle faktisk montere de 2 plast-delene først, så dytte ruta nedi plassen sin. Jada, det var dårlig forklart...... Var ihvertfall håpløst å sette ruta nedi sporet den står i og deretter prøve å få på plass de plast-delene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 14, 2016 Takk Fant ut at det var lurt å sette klipsene i ruta og deretter dytte ruta ned i holderen, flere som har gjort dette . Men mange som også har dyttet inn klipset etter at ruta er nede i holderen, ganske knotete 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 15, 2016 Fungerte greit med å skru en skrue inn i klipsen og trekke den ut. Og ved montering fungerte det greit med å sette klipsen i ruta og deretter presse det ned :-) Men fikk en liten ulyd i vindusheisen da.... I starten når jeg tar vinduet ned så hører jeg en liten "smellelyd" som kommer kun når vinduet går ned, men gir seg etter det lille "smellet" , tror en av klipsene på vindusholderen har knekt, og at holderen dunker mot skinna 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...