VW Caddy; bytte ecu - problemer med å kode denne inn / startsperre aktivert

Anbefalte innlegg

En kollega har en Caddy med sdi motor (AYQ). Denne stoppet og årsaken var vann i ecu = defekt ecu. Fikk tak i en ecu fra samme motorkode (Seat Inca 1,9sdi AYQ). Byttet denne og som forventet så aktiveres startsperre.

 

Har søkt en del på google og på forumet her. Funnet ut at noen ganger trenger en ikke pin-kode, andre ganger må en ha. Har koblet opp Vag Tacho v2,2 og prøvd å lese ut pin-kode uten å lykkes med dette. Sjekket Vag Tacho på min egen Passat, og der gikk det fint å lese ut pin-koden. Så går utifra at kabel + program virker.

 

Prøvd å kode inn "ny" ecu uten pin-kode, men ser ikke ut som det går, startsperre aktiveres enda.

 

Noen tips?

 

Hvor ligger startsperra på denne? Instrumenter?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk du fikset dette?

 

Jeg skal bytte hjerne på min A4 B5, og er redd for å få samme problem.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På golf 4 gti feks må man inn med vagcom og resette instrumentpanel når man bytter motor ecu. Trenger ikke koding

 

Sent fra min PLK-L01 via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk ikke fikset det. Var ikke min bil, så jeg følte jeg hadde brukt nok tid på den. Etter det jeg fant ut, var det litt ekstra vanskelig å få dette til på Caddy. Fikk ikke lest ut pinkoden tilstartsperra, utstyret ble prøvd på andre biler, gikk fint da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På golf 4 gti feks må man inn med vagcom og resette instrumentpanel når man bytter motor ecu. Trenger ikke koding

 

Sent fra min PLK-L01 via Tapatalk

Varierer litt med ECU versjon og instrumentversjon

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.