#1 Skrevet Juni 21, 2005 På vei hjem fra jobben i dag, tok jeg en liten omvei. Har hørt mye dårlig om bremsene på A4 1,8T, så jeg tenkte jeg skulle teste de litt. Kjørte kanske hardt, og fordi veien var svingete og smal (ingen sikt gjennom svingene), bremset jeg godt ned før hver sving. Det varte ikke lenge før jeg merket at bremsene var blitt vesentlig dårligere .... Stoppet så for å kjenne på varmen og oppdaget samtidig at det røyk fra bremseklossene Tror nok jeg må kaste meg over en bremseoppgradering snart *spare,spare* Har fortått at jeg kan bruke skiver etc. fra US versjon av Audi A8 på en '98 A4, men vil dette også kunne passe på bakbremsene? Eller finnes det andre "originale" bremseskiver som vil passe bak uten at det koster skjorta ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 22, 2005 Bytt skiver og klosser foran da vel ! Jeg har byttet til ebc skiver og klosser ( greenstuff ) på passaten min og er ganske fornøyd med det . "Biter " like bra hele tiden , selv etter mye bremsing. Dette står det mye om på forumet her. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 22, 2005 Jeg regner med å bytte til bedre bremser (les: større skiver) foran. Blir ikke så dyrt å bytte til 312x25 mm skiver. Men jeg kunne godt tenke meg litt større skiver bak også (om ikke for annet enn utseendet sin del). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 22, 2005 Dette kittet burde vell være en bra oppgradering i fra org? http://www.vwcarconsult.no/catalog/product_info.php?products_id=1342&osCsid=73a4bb6a760a7d379bc97e4b5141044e 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...