Har store problemer!!! Noen som har peilng på 5'ern?

Anbefalte innlegg

Jeg har en Audi 100 Q 86, gått 285.000km. Den har gått som en kule inntil for et par mnd siden. Da begynte den å fuske. Fant til slutt ut at jeg skulle se på dette og skiftet da: luftfilter, bensinfilter, oljefilter, rotor, fordelerlokk, pluggledninger og plugghetter. Skal skifte pluggene i morgen.

 

Når den er kald er den håpløs. Den er tungstartet og går nesten ikke på tomgang. Står å går på ca 500-700 omdreinginger i ca 5 sek og da går den opp på turtallet litt. Jeg må holde gassen litt nede en stund hvis jeg skal ha den til å gå normalt. Hvis jeg gir for mye, kutter den bare og turtallet faller, og stopper til slutt hvis jeg ikke letter av på foten. Den kan gå på tomgang, men det er med et nødskrik. Står bare å hopper. Høres ikke ut som at den tenner på alle sylindrene. Det rister i hele bilen.

Har prøvd å justere opp tomgangen men det hjelper ikke. Hvis jeg får den til å tenne, må jeg ruse en del for å få den til å gå fremmover. Når jeg begynner å kjøre nøkker den mye(selv om motoren er varm(90C)), og den er rimelig dyr i drift. Kjører knapt 60mil på full tank (80 liter) Det virker som lyden av motoren er litt "hard".

 

Jeg klarer ikke finne ut hva som er feil : gråter :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En begynnelse...

 

Har du sjekket hvor mange grader fortenning det er?

Sjekk om registerreima mot formodning skulle ha hoppet over noen hakk, slik at veiv, fordeler og kamaksel ikke står slik det skal.

Sjekk at tomgangsstabilisatorventilen fungerer (ISV).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

...jeg er spent på om d hjalp å skifte plugger jeg...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nøkker ikke like mye som tidligere under kjøring. Så over gammelpluggene. Pluggen på syl.nr 2 var helt svart. Mens de andre var sjokoladebrune.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var dysene som var gåen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

intressant... har mye av de samme problemene selv... jeg tror jeg skal skru litt på søndag jeg. Alle ting som du sier har jeg oxo, men det er veldig opp og ned... hos meg er den bra en stund også kommer den tilbake. Min kutter også noen ganger selv ved normalt gasspådrag...

 

Bilen min en er audi 90 88 mod. Noen som har noen tips om hva problemet kan være hos meg. Min er relativt lett og start og ved vanlig kjøring hender det at bilen går å små nykker litt, men dette er veldig lite. Når den får kutt ved vanlig kjøring er det som om den ikke får bensin. Når jeg sliter med å få startet så må jeg gi full gass for å få noe som helst reaksjon. det hender da også at det smeller fra luftfilteret... Noen som har opplevd det samme?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg hadde oxo smelling fra luft filter. Hos meg var det tenninga som var litt ute av laget...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.