Hva er best å smøre kalipper-glidebolter med?

Anbefalte innlegg

Samtidig som man bytter klosser f.eks, hva er best å bruke som smøring på glideboltene, evt stempelet på kalipperene?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kopper fett på glidebolter og bakside av klosser er best i forhold til min erfaring

 

Sent fra min SM-T555 via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

G 052150A2 Lithium fett. er det som Møller bruker.

 

Og G 000650 smørepasta

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil ikke kobberfett tørke og slutte å smøre når det blir høye temperaturer?

 

Lithium fett er nok bra, takk :)

 

Men hvem er til klossene og hvem er til glideboltene?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har aldrig hvert borti det men er ikke mekaniker da bare hobby mek

 

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Silikonfett på gliderene, kobberpasta tærer på gummi :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kopper fett på glidebolter og bakside av klosser er best i forhold til min erfaring

 

Sent fra min SM-T555 via Tapatalk

 

kobberfett har ingenting på glidere å gjøre. bruk silikonfett eller tilsvarende fett laget for formålet.

 

kobberfettet stivner og gjør vondt værre. tærer på gummien gjør det også.

 

jeg ville ikke brukt det på bremsene i det hele tatt

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da lærte jeg noe nytt

 

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har brukt kobberpasta selv i mange år uten problemer, men har kjøpt inn alupasta etter å ha lest litt mer om elektrolytisk korrosjon. Som sagt, ingen problemer med det selv, dog så har jeg nok smørt glidebolter litt oftere enn nødvendig mange ganger. Men mistenker at den ene glidebolten på Passaten sitter fast nettopp pga kobberpasta.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil ikke kobberfett tørke og slutte å smøre når det blir høye temperaturer?

 

Lithium fett er nok bra, takk :)

 

Men hvem er til klossene og hvem er til glideboltene?

 

Hør med Møller.

 

Ps. tallene er VAG delenummer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja skjønte det, men lurte på om begge typene du linka går på både glideboltene/stempel og utpå klossene :-) regner med det går fint.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har brukt kobberpasta selv i mange år uten problemer, men har kjøpt inn alupasta etter å ha lest litt mer om elektrolytisk korrosjon. Som sagt, ingen problemer med det selv, dog så har jeg nok smørt glidebolter litt oftere enn nødvendig mange ganger. Men mistenker at den ene glidebolten på Passaten sitter fast nettopp pga kobberpasta.

 

aluminium er nok ikke løsninga di..

 

jeg ville brukt rett smørning. drit i alu/kobber pasta. bruk skikkelig smørning

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant ut at Biltema har en egen tube med "bremsecaliper-fett" den vil nok fungere bra :-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant ut at Biltema har en egen tube med "bremsecaliper-fett" den vil nok fungere bra :-)

Ja, og det er silikonfett

 

Sent fra min PLK-L01 via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.