Anbefalte innlegg

Hei!

Hadde nettopp bilen på EU og var fornøyd med bare to feil (Ytre endeledd venstre side og sprukket frontrute).

Har byttet endeledd før, men da på bukk og med gode verktøy tilgjengelig, så siden jeg er 100% avhengig av bil i jobb tenkte jeg å hive jobben ut på mittanbud siden jeg har hatt god suksess der før.

Det jeg lurer på, hva er fornuftig pris for å bytte ytre endeledd (begge sider tenker jeg så det blir symmetri) og ta en firehjulskontroll ?

har fått en pris på 4298,- for jobben fra et verksted, men det hørtes da latterlig dyrt ut for noe jeg vet tar maks 30min per side med godt verktøy og når man er amatør, noen som har tanker rundt det ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prisen du har fått inkluderer kanskje 4hjulskontroll også?`

Det ligger på rundt 3000,- i seg selv, så om dette er tilfelle er det ingen upris.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prisen du har fått inkluderer kanskje 4hjulskontroll også?`

Det ligger på rundt 3000,- i seg selv, så om dette er tilfelle er det ingen upris.

Det høres kanskje ut som en merkeforhandlerpris ? Ser NAF tar 1500 for jobben og et par andre tråder på nett dukket opp med mellom 1000-1500 for kontroll :-)

Prisen er både for jobb og kontroll ja.

Takk for svar!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

3000 er merkeverksted pris.

jeg tok 4hjulskontroll på snapdrive var det vel, kosta 1700. de brukte 3t for å løsne div ting men tok ikke ekstra betalt. var ikke veldig billig pris men ingen upris.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og hvor god erfaring har du generelt med det verkstedet Daniel?

3000 er merkeforhandler ja. Ligger default hos meg å tenke de prisene - jobber hos vw forhandler og er nok litt miljøskadet.

jeaste

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg syns de gjorde en bra jobb. 2000 syns jeg er en grei pris. men 3000 syns jeg er litt vel mye.

noen ting kan merkeforhandler bedre. men understell justeringer er ganske "basic" :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

3000 er merkeverksted pris.

jeg tok 4hjulskontroll på snapdrive var det vel, kosta 1700. de brukte 3t for å løsne div ting men tok ikke ekstra betalt. var ikke veldig billig pris men ingen upris.

Sendt en forespørsel til snapdrive, får se hvilke priser de dukker opp med :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

...og så bruker du prisgarantien og gjør det på merkeverksted:

"For biler eldre enn fem år dekker vi hele prisdifferansen dersom det ved innlevering av bilen dokumenteres et lavere pristilbud på samme verkstedtjeneste. Vi forutsetter originale reservedeler, priser uten spesialavtaler og/eller kampanjer og tre års garanti på deler og arbeid. Alternativ pris og beskrivelse av arbeid/tjeneste må dokumenteres skriftlig fra et autorisert bilverksted i samme distrikt."

http://mollerbil.no/verksted/

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

"For biler eldre enn fem år dekker vi hele prisdifferansen dersom det ved innlevering av bilen dokumenteres et lavere pristilbud på samme verkstedtjeneste. Vi forutsetter originale reservedeler, priser uten spesialavtaler og/eller kampanjer og tre års garanti på deler og arbeid. Alternativ pris og beskrivelse av arbeid/tjeneste må dokumenteres skriftlig fra et autorisert bilverksted i samme distrikt."

Nice, den visste jeg ikke om :-) men får vel ikke prisgaranti på delene noen andre verkstedet bruker tenker jeg.. takk!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For å svare på mitt eget spørsmål, her er tilbudene jeg har fått :)

Meca #1 (kjenner ikke til klubbens kundenummer hos MECA)

Deler : 1318

4Hjulskontroll : 1200

Timearbeid : 691

Div : 229

Totalt 4297,50 med moms

Meca #2 (kjenner ikke til klubbens kundenummer hos MECA)

Deler : 1143

4Hjulskontroll : 980

Timearbeid : 1385

Div : 148,50

Totalt 4696,00 med moms

Møller

Deler : 3347

4Hjulskontroll : 3000

Timesarbeid : 2088

Div : 65

Totalt 8500,00 med moms

Snapdrive

Deler : 2660

Firehjulskontroll : 1690

Timespris inkludert i overnevnte

Totalt 4350,00 inkludert moms

Bilxtra

Totalpris kun over telefon, 4690,-

Noen som vet noe om kundenummeret hos Meca ? Prøvd å legge inn spørsmål i rabatt-tråden men ingen svar der enda, er den veldig butikkavhengig ?

Optimalt burde jeg kanskje få gjort jobben hos det verkstedet som er billigst (Meca #1) og så gjøre firehjulskontrollen hos Møller basert på deres prisgaranti ? dog har jeg ikke så veldig lyst å kjøre noe sted etter å ha byttet de uten kontroll :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det står i lista over rabattavtaler på hovedsidene våre. Rabatten gjelder alle MECA utsalgssteder. (ikke verksted)

MECA.JPG

Vi har kundenummer 982432936

Vi har følgende rabatter:

Bosch Brems 30%

Bosch lys / el.reservedeler 35%

Bosch Diesel 23

Motorstyring / Jetronic 30%

Filter 35%

Pusserblad 35%

Tennplugger 35%

Billamper 45%

Starter / Dynamo 29%

Startbatteri 45%

Bremsedeler 29%

Forstilling / Hjullager / Dempere / Fjærer 29%

Drivverk / Clutch / Drivledd / Aksel 29%

Eksos 29%

Pakninger / Registerreim / Sett / Vannpumper / Motordeler 29%

Kjemi 30%

Konsumentbatterier 35%

Olje 44%

Bilradio 21%

Radiator 25%

Tilbehør / Rekvesita 23%

Hengerfeste 23%

AC-reservedeler 23%

Forbruk / Papir / Såpe 20%

Eberspächer 15%

DEFA ovn / Alarm 25%

DEFA motorvarmer 35%

Billakk 3M 20%

Hella / Thule 30%

Karosseri 20% (NTO)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det står i lista over rabattavtaler på hovedsidene våre.

MECA.JPG

Vi har kundenummer 982432936

Vi har følgende rabatter:

Bosch Brems 30%

Bosch lys / el.reservedeler 35%

Bosch Diesel 23

Motorstyring / Jetronic 30%

Filter 35%

Pusserblad 35%

Tennplugger 35%

Billamper 45%

Starter / Dynamo 29%

Startbatteri 45%

Bremsedeler 29%

Forstilling / Hjullager / Dempere / Fjærer 29%

Drivverk / Clutch / Drivledd / Aksel 29%

Eksos 29%

Pakninger / Registerreim / Sett / Vannpumper / Motordeler 29%

Kjemi 30%

Konsumentbatterier 35%

Olje 44%

Bilradio 21%

Radiator 25%

Tilbehør / Rekvesita 23%

Hengerfeste 23%

AC-reservedeler 23%

Forbruk / Papir / Såpe 20%

Eberspächer 15%

DEFA ovn / Alarm 25%

DEFA motorvarmer 35%

Billakk 3M 20%

Hella / Thule 30%

Karosseri 20% (NTO)

Jepp, men ingen av MECA butikkene jeg har vært i kontakt med kjenner nummeret.. derfor jeg la inn kommentar i tråden om rabattavtaler om det er noen som vet om det er butikkavhengig eller ei :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp, men ingen av MECA butikkene jeg har vært i kontakt med kjenner nummeret.. derfor jeg la inn kommentar i tråden om rabattavtaler om det er noen som vet om det er butikkavhengig eller ei :)

Det er jeg som har fått dette nummeret. Jeg sjekker.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

...og klikker man på lenken nå så er teksten om prisgaranti borte! Men jeg vil tro at med et tilsvarende tilbud i hånden så har man et bra kort å diskutere pris ut fra med Møller.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

...og klikker man på lenken nå så er teksten om prisgaranti borte! Men jeg vil tro at med et tilsvarende tilbud i hånden så har man et bra kort å diskutere pris ut fra med Møller.

Møller imponerer som alltid 😉 fant ut av dette nettopp når jeg skulle ha service og spurte om de hadde prisgaranti, skal sies at møller gikk fra 13800 til 7300 for vanlig 30k service etter et par mail, men var fortsatt 2000 dyrere enn mekonomen / bilxtra / meca og 1000 dyrere enn Audi Sverige ;) så blir nok ikke noe møller i år heller..

Sent from my HUAWEI MT7-L09 using Tapatalk

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.