#1 Skrevet September 23, 2016 Touranen har plutselig begynt å blåse inn damp i kupeen etter oppstart. Må da stå og gå noen minutter før ac begynner å tørkenopp luften og fjerne dugg fra vinduene. Kupefilter er nytt. Tips om hva dette kan være? Det er tørt og fint inne i bilen, ingen kjøleveske blir borte etc. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 23, 2016 Varmeregister som er lekk, eller mye løv og dritt i vannkassa under vindusviskerne? Sent fra min PLK-L01 via Tapatalk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 23, 2016 møkkete vinduer på innsiden skaper en del dugg samt vann som legger seg på matta når man setter sei inn i bilen vill også legge sei på vinduene over natta 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 23, 2016 Bilen er helt tørr inni frem til motoren startes, da begynner vifta å blåse inn våt luft i et par minutter 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 23, 2016 Gammelt cupe filter? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 23, 2016 2 dager gammelt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 24, 2016 hvis røret som slipper ut vann fra klima er delvis tett så kan det du sier forekomme, blir det en god "vanndam" under bilen når den står med klima på tomgang i litt varmt vær ? hvis ikke bør drenerings røret fra klima sjekkes (røret kommer ut ca midt under bilen, kan også være en ørliten lekasje på varmeapperat registret som nevnt over her 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 24, 2016 hvis røret som slipper ut vann fra klima er delvis tett så kan det du sier forekomme, blir det en god "vanndam" under bilen når den står med klima på tomgang i litt varmt vær ? hvis ikke bør drenerings røret fra klima sjekkes (røret kommer ut ca midt under bilen, kan også være en ørliten lekasje på varmeapperat registret som nevnt over her Jeg merker det samme på min a8, men ser at det ligger vann under bilen når jeg står på tomgang så regner med drenrøret fungerer Har også mye kondens på acrøret under vinduet når jeg parkerer, og hører en lav suselyd når jeg slår av motoren. Men ifølge svendsen var det ingen lekkasje når de trykktestet før påfyll. Men har som trådstarter mye fuktig luft (merkes både på rute og lukt) når jeg starter bilen, så har stusset på om jeg kan fikse det på noe vis... Sent from my HUAWEI MT7-L09 using Tapatalk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 28, 2016 Normalt med noe damp i perioder, kommer av kjøleregister som har vært frosset/rimet under drift og etter en kort stopp er dette fukt og vil da bli med luft inn. Slå ac ac og prøv så ser du dampfritt ved neste oppstart/ evt slå av ac en par minutter før stopp 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...