Lakking av polerte alu felger.

Anbefalte innlegg

Om man har en høyglanspolert felg som skal legges klarlakk på, hvordan bør man gå frem for at det skal sitte skikkelig på? Har kjøpt en sånn spesial lakk for polerte aluminiumsfelger.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om man har en høyglanspolert felg som skal legges klarlakk på, hvordan bør man gå frem for at det skal sitte skikkelig på? Har kjøpt en sånn spesial lakk for polerte aluminiumsfelger.

Har lest mange steder at det er en dårlig idè å klarlakkere, da lakken påstås å gulne/falme relativt fort. Jevnlig polering med f.eks Autosol har jeg hørt fungerer bra ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det står jo "anti-yellowing formula" på sprayflaska da.. skulle kanskje ha testa ett sted først. har lyst å ha et par lag lakk utenpå felgene så blir det ikke så lett sår eller slitasje i dem i tilfelle det skulle sprette en stein..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det står jo "anti-yellowing formula" på sprayflaska da.. skulle kanskje ha testa ett sted først. har lyst å ha et par lag lakk utenpå felgene så blir det ikke så lett sår eller slitasje i dem i tilfelle det skulle sprette en stein..

Hmm, da burde den ikke bli gul ihvertfall :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har et lite problem da, og det er å få dekket av felgen.... 265/30 på 10" felg er stivt!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva slags spray har du kjøpt? og hvor? Driver med akkurat det samme selv.. Prøvde vanlig klarlakk, og skjønner ikke hvor folk får det gul-skjæret i klarlakken fra.... :confused: Ble iallefall helt blankt å fint med den klarlakken jeg brukte... (på sprayboks) Men problemet er at jeg har funnet ut at det ikke sitter så bra da..... : rolleyes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

poenget med klarlakk er jo å få det blankt, så matt ned faenskapet og lakker... da blir det blankt og det sitter! jo flere lag du gidder, jo blankere blir det. Men kanskje ikke med sprayboks...

: bh :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Funker dårlig å matte ned når felgen er høyglanspolert fra før.. blir en del riper da ja.. ellers kjøpte jeg lakken på http://www.gasolin.no . Har ikke testa den enda, sliter litt med å finne folk som får av dekket mitt.. :(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En mulig løsning er å benytte epoxy urethan-basert lakk, denne vil normalt ikke flasse så mye som vanlig lakk og skal etter sigende være meget bra på aluminium.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok.. Får man kjøpt det i vanlige malingsforretninger eller er det noe ultra-spesielt som må bestilles..?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok.. Får man kjøpt det i vanlige malingsforretninger eller er det noe ultra-spesielt som må bestilles..?

Vet du, det aner jeg faktisk ikke. Jeg fikk tipset (og lakken) fra en kompis som jobber som lakkerer, hvorvidt du får kjøpt det i vanlige lakkforretningen er vel egentlig bare å ta en telefon og spørre om :)

Jeg vet bare at gamle MOMO-felgene mine ble polerte og lakkerte med dette i 2001/2002 og dem ser fremdeles like fine ut på bilen dem havna på etterpå jeg solgte dem :)

Ble sagt noe om kjemisk binding med epoxy og aluminium, men husker dessverre ikke akkurat hva som ble sagt. Fikk ett steinsprang som slo bulk i lakken på felgene, men lakken chippet/flasset ikke av i allefall da :) Var bare å lakke forsiktig over igjen så det ble gjevnt så var alt i orden. Eneste ulempen med epoxy-lakken var at den var noe sinnsykt tykk, den ga fantastisk glans, men var jaggu ikke lett å få gjevn :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vet at vi bryker polyurethan epoksy lakk på flyene i Braathens og den kjøpes rett fra USA, mens annen lakk kjøpes i norge. Har den klarlakken på vinterfelgene. Er noe steinsprut etter en sesong, men ikke noe stort.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.