Anbefalte innlegg

Hei,

Har en Audi A4 2009 med panorama soltak som begynner å "lugge" eller "hoppe" litt når jeg skal lukke den.

Av og til så vil den ikke lukke, men går tilbake til åpen stilling. Dette er vel sikkerhetsmessig.

Hva skal jeg rengjøre med i skinner og hva burde jeg smøre opp med i disse skinnene.

Råd og tips taes imot med takk :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk hos Møller om det er noe spesialfett det skal smøres med. På enkelte modeller, f.eks A2, skal det brukes spesialfett :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke panorama-tak et eget punkt på servicer?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jo det er det, ganske omfattende også. (I hvertfall på min bil )

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er egen punkt på service ja.. på en 09 så er det ikke sikkert eier etter garanti har utløpt, vært flink å tatt service i henhold til boka?

Sent fra min PLK-L01 via Tapatalk

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, ja det var litt av prosedyre, men ser jo bare ut som viktig rengjøring og smøring.

Er vel tidligere eier som ikke har vært flink til vedlikehold av dette.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har samme problemet på min A4 2012 modell. Snakket med Sulland. De sa at det var viktig at dem gjorde servicen med smøring av panoramataket for å unngå knirking og andre lyder under kjøring! De påsto dette ofte oppstår når eier skal ta saken i egne hender!

Sent from my iPhone using Tapatalk

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.