Anbefalte innlegg

Heisann,

Vinteren begynner å nærme seg og i år vil jeg gjerne være tidlig ute med ESP "problemet" mitt.

09 A4 Allroad som går i ESP Offroad-modus når jeg trykker på ESP knappen. Har prøvd utallige kombinasjoner med å holde inne, starte med å holde inne osv. Nekter å skru det av helt, kun ESP Offroad.

Den tillater litt leking, men gir deg plent nei om en begynner å ratte litt. Virker som det er noe Allroad-opplegg...

Noen som har tips til å få vekk driten? Vil ha mulighet til å kunne skru helt av.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mange B8 har muligheten til å slå av ESP i sin helhet, mulig man kan bruke longcodinga fra abs-modulen hos en av de?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke dette vært oppe til diskusjon tidligere ?

Der man fant ut at Allroad var sperret fra å fjerne ESP helt, men på de fleste A4 B8 var det mulig å ta bort alt ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det går ikke uten å koble bort rattvinkelsensoren :( om det å koble bort den vil ha noe negativ betydning ellers i hverdagen må noen andre svare på eg våget ikke tukle med det på den forrige golf 6en min nå har eg Audi 100 med sperrer så nå skal eg kose meg til vinteren :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er man desperat er det bare å nappe ut ESP stikket i motorrommet, da får du helt frie tøyler. Dog får du også juletrebelysning i dashen ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mange B8 har muligheten til å slå av ESP i sin helhet, mulig man kan bruke longcodinga fra abs-modulen hos en av de?

Var det jeg også håpte var mulig, siden det i teorien er samme bil som vanlig A4, bare med andre understellsdeler og eksteriørdeler.

Nekter å tro at det er en fysisk begrensning, at det ikke kan kodes om på en eller annen måte.

Har ikke dette vært oppe til diskusjon tidligere ?

Der man fant ut at Allroad var sperret fra å fjerne ESP helt, men på de fleste A4 B8 var det mulig å ta bort alt ?

Muligmulig

Det går ikke uten å koble bort rattvinkelsensoren :( om det å koble bort den vil ha noe negativ betydning ellers i hverdagen må noen andre svare på eg våget ikke tukle med det på den forrige golf 6en min nå har eg Audi 100 med sperrer så nå skal eg kose meg til vinteren :)

Har vært på tanken med rattvinkelsensoren, men burde egentlig ikke være nødvendig i min mening. Ekstremt tydelig at den henter input fra rattvinkelsensor da den nekter meg mer leking med en gang jeg begynner å ratte mer. Null problem å spinne rundinger om jeg holder rattet i ro.

En bryter laget til under rattstammen koblet opp mot rattvinkelsensoren er vel kanskje den beste løsningen i det lengre løp.

Er man desperat er det bare å nappe ut ESP stikket i motorrommet, da får du helt frie tøyler. Dog får du også juletrebelysning i dashen ;)

Vil ikke dette påvirke ABS også, eller?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil ikke dette påvirke ABS også, eller?

Ikke 100% sikker her, men tror det dreper ABSn også ja.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.