#1 Skrevet September 27, 2016 Har tatt ut bensintanken av bobla og under den var det et 5mm hull som var plugget med en plate-skru med noe kitt-lignende som ikke var så tett lenger, hva er enklest måte og tette dette ordentlig uten å sveise? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 27, 2016 Tja du kan bruke kjemisk metall. Sent fra min F8131 via Tapatalk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 28, 2016 Kun sparkle igjen hull med kjemisk metall? Tenkte eventuelt på å gjenge opp til M6 å skru en M6 skru i hullet å eventuelt tette med noe rundt/under bolt, kan kjemisk metall vere noe å bruke til det? Hvordan fester det seg til forskjellige legeringer? Eventuelt noe tec7-lignende som tåler bensin? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 28, 2016 Hvorfor ikke bare sveise igjen hullet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 28, 2016 Har ikke sveiseapparat tilgjengelig og er ikke helt komfortabel med å sveise på en bensintank.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 28, 2016 Kjemisk metall er en 2 komponent deig du gnir sammen. Slip rent rundt hullet og gni den ut. Lakker over etterpå. Ser den at du er litt i tvil å sveise men du kan vaske ren tanken så langt det lar seg gjøre og fyll den opp med vann og sveise tanken da. Jeg har gjort det et par ganger men dog man må få ut alt vannet og få tørket den Sent fra min F8131 via Tapatalk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 28, 2016 Kanskje jeg skulle gjort er forsøk på å då lånt meg et sveiseapparat da? Hvordan er det å få ut alt vannet da, får en ut all fukt ved å tømme den å sette en vifteovn som blåser inn i påfyllinga feks? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 28, 2016 Kanskje jeg skulle gjort er forsøk på å då lånt meg et sveiseapparat da? Hvordan er det å få ut alt vannet da, får en ut all fukt ved å tømme den å sette en vifteovn som blåser inn i påfyllinga feks? Jeg har lagt tanken på et gulv med varmekabler eller hatt en vifte blåsende med varmluft direkte på tanken 1døgn eller 2 litt avhengig av hvor mye vann som ligger igjen. Sent fra min F8131 via Tapatalk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 28, 2016 Du har jo alt tatt ut tanken og tømt den? Hvis denne ligger ute i friluft en ettermiddag så er jo bensinen dampet bort for lengst. Bare å sveise i vei. Ellers så tåler rød araldit bensin og diesel. Du kan jo sause inn en M5 skrue hvis det er det som passer i hullet med dette limet og skru det fast med en mutter på innsiden. Vil tro det holder. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet September 28, 2016 Har forsøkt med 'alle' typer lim/tetteguffe på tanken på S4, og selv om jeg sandblåste (punkt) satt ikke guffa lenger enn noen måneder. Skrue med nitrilpakning, lodde (enkelt!) eller sveise er nok absolutt å foretrekke! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet September 29, 2016 Har ikke sveiseapparat tilgjengelig og er ikke helt komfortabel med å sveise på en bensintank.. Gjort det flere ganger, bare å skylle med litt vann og sveise ivei. Kjenner mange klubbmedlemmer med sveiseapparat i Ålesund. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet September 29, 2016 Den letteste måten å sveise det på, er å holde en aluminiumsbit eller kobberbit på baksiden av hullet. Så fyller man på med sveis i kanten og i hullet. Ganske lett med MIG hvertfall. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet September 29, 2016 Den letteste måten å sveise det på, er å holde en aluminiumsbit eller kobberbit på baksiden av hullet. Så fyller man på med sveis i kanten og i hullet.Ganske lett med MIG hvertfall. Funker bra med messing og Flere måter å gjøre det på. Men jeg er enig i flere at det er bedre å sveise den enn å bruke kjemisk metall. Et sveise verksted vil heller ikke ta så veldig mye for å sveise den hvis du ikke får tak i noen som kan hjelpe deg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...