#1 Skrevet Juni 22, 2005 Hei. Har en 94 s4 2.2 avant som bare dør ut, problemet startet idag da jeg var ute med den. Jeg kjørte som normalt og plutselig bare døde motoren, da den hadde hvilt en stund startet den igjen og jeg kunne kjøre normalt i ca ti minutter, da døde den pånytt. Det er ingen tegn til noe unormalt med oljetrykk/temp eller vannntemp. Bilen har automat. Jeg er ganske sikker på at dette er et elektronisk problem, tror ikke på bensipumpe etc. Så vidt jeg vet er det startsperre på denne og tanke har slått meg at den kansje er årsaken. Er det noen som har en ide om hvor jeg kan begynne feilsøking?? På forhånd takk. Rune Malvik 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 22, 2005 Æsj.. dette er et problem som kan ha mange årsaker, men de mest innlysende er dårlig bensintrykk (Da bør du egentlig få et 'check engine light'-varsel og fusking først..) eller hvis bilen ikke lar seg starte igjen med én gang, den beryktede hall-sensoren bak kamdrevet. Har du sett på feilkoder vha. vag-com? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 22, 2005 Har ikke sett på feilkoder. Check enginelampa har ikke lyst noen av de gangene den har stanset, det opleves som om motoren kutter som ved startsperre, den går en stund (varierende lengde) for å stanse. Den stanser uavhengig av gasspådrag og arbeid, som om jeg slår av tenninga. Typisk dette når ferien er rett rundt hjørnet -les torsdag- F#¤% Rune 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 22, 2005 Dette høres ut som halv-giveren er gåen ja, når motoren blir varm så har den en tendens til og bli sånn. Mitt tips, bytt denne, eller feilsøk ved bruk av Is-spray, kjøl ned området rundt halv-giveren og prøv og start den da. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 22, 2005 Sitter denne tilgjengelig? Må jeg av med toppdeksel eller kan jeg nå den under kåpa til coilene? Hva er prisen på en slik og tilslutt er det andre enn møller som selger den? Rune 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 22, 2005 Jeg er ikke sikker på hvor den sitter på den motoren du har, men det finnes sikkert noen med ETKA og mer detalj kunnskap om motoren din her inne som kan hjelpe deg med det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 23, 2005 Ta av det øvre dekselet til regreima, og spray på/bak det blanke dekselet under reimskiva på kamakselen. (Har du ikke kjølespray kan lightergass brukes som en nødløsning, men vent til det har fordunstet/blåst vekk til du prøver å starte, og ikke hold meg ansvarlig! ) Hallelementet er forøvrig visstnok det samme som sitter i Volvos fordeler fra rundt '90 eller noe, og koster en brøkdel. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 8, 2005 Dette har jeg sakset fra SJM autotechnik. NOTE: If the Hall Effect sensor fails, the engine can not be started, but if the hall sensor fails when the engine is running, the engine will keep running and the ECU will use the reference sensor and engine speed sensor, but the ignition timing will be retarded by 6 degrees [1]. Dette stemmer dårlig med mine symptomer, har noen en kommentar til dette? Har ikke sett på bilen enda fordi jeg har vært på ferie, det var ikke gøy å kjøre på ferie uten s4`n. Rune 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...