#1 Skrevet September 28, 2016 Hei, Vet ikke om det finnes en tilsvarende tråd eller om jeg poster på riktig sted. Tanken er at man kan skrive sine erfaringer samt spørre om forskjellige senkefjærer. Jeg kan jo begynne:) Jeg har bestilt en Golf 7 Stasjonsvogn 2.0TDI med multilink bakstilling. Ønsker å montere senkefjærer på denne, men usikker på hva jeg skal velge. Eibach og H&R har kun 30/30mm eller 30/45mm. Jeg ønsker 40/40mm eller 45/45mm. Det har AP, TA-Technics og Vmaxx, men hvordan er disse fjærene i forhold til de litt mer kjente, Eibach og H&R? Noen som har erfaringer? Regner med at de fungerer likt om man har en Golf, Passat, A4, eller RS3? Så om noen har noen erfaringer rundt diverse senkefjærer så del gjerne her Mvh Joakim 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 28, 2016 Jeg har ganske lite erfaring ang senk, eneste bilen jeg har senket er nåværende a6 4f med H&R 35mm senkefjærer. bilen hadde sline understell så senket den egentlig bare 15mm. Det jeg merker lettest er at dempere er for myke. Går helt greit i daglige liv, men jeg har kjørt min på bane og da bånna jeg demperne foran i hver sving. Tror at bare senkefjærer er ikke så mye forsjellige. Men ville sterkt anbefalt å kjøpt senk med dempere eller coilovers. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 28, 2016 Har ikke kjørt Passat, men Jetta og Golf med den "store" senket fra H&R på org sportsunderstell. Deg var fast og fint til hverdagsbruk. Det "lille" er nok litt mer allemannseie hva gjelder komfort, samtidig som jeg vil si det er en smakssak. min tanke: fjærsenk inntil ca 40mm går fint på standard dempere, fjærsenk over ca 40mm senk er fort tilpassede "korte" dempere eller f.eks. originale sportsunderstell. Tilstand på dempere er rimelig å anta forringes fortere om de får et tøffere liv på annet arbeidsområde; ergo kan det være lurt å skifte dempere i noen tilfeller. Kostnad for kalibrering av understell spiser fort det utlegget. En fjær har jo mer i seg en bare nullpunkt (høyde på bil) den gir. Er det linert eller progressivt design? Mange varianter dekkes av samme sett, så høyde og komfort vil variere med hvor nære bilens akselvekter er maks på senkesettene. Bruker man Google finner msn som regel gode eksempler på bil og utseendet etter senk. Selv har jeg likt Eibach pro-kit over OEM sportsunderstell. Endel justerbare senkesett har samme kostnad som å bygge fjærbein med "cup kit" (dempere og senkefjærer). Jevnt over tror jeg komfort er bedre med sistnevnte. Samtidig er justerbart sikkert som med andre ting: jo mer en betaler, jo bedre egenskaper får man - som rustfritt, komfort, sportslighet, osv... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 30, 2016 Jeg har ganske lite erfaring ang senk, eneste bilen jeg har senket er nåværende a6 4f med H&R 35mm senkefjærer. bilen hadde sline understell så senket den egentlig bare 15mm.Det jeg merker lettest er at dempere er for myke. Går helt greit i daglige liv, men jeg har kjørt min på bane og da bånna jeg demperne foran i hver sving. Tror at bare senkefjærer er ikke så mye forsjellige. Men ville sterkt anbefalt å kjøpt senk med dempere eller coilovers. Okei, bilen som er bestilt har sportsunderstell, men det er vel kun fjærene som er lavere. Er vel ikke forskjell på demperene også? - - - Updated - - - Har ikke kjørt Passat, men Jetta og Golf med den "store" senket fra H&R på org sportsunderstell. Deg var fast og fint til hverdagsbruk.Det "lille" er nok litt mer allemannseie hva gjelder komfort, samtidig som jeg vil si det er en smakssak. min tanke: fjærsenk inntil ca 40mm går fint på standard dempere, fjærsenk over ca 40mm senk er fort tilpassede "korte" dempere eller f.eks. originale sportsunderstell. Tilstand på dempere er rimelig å anta forringes fortere om de får et tøffere liv på annet arbeidsområde; ergo kan det være lurt å skifte dempere i noen tilfeller. Kostnad for kalibrering av understell spiser fort det utlegget. En fjær har jo mer i seg en bare nullpunkt (høyde på bil) den gir. Er det linert eller progressivt design? Mange varianter dekkes av samme sett, så høyde og komfort vil variere med hvor nære bilens akselvekter er maks på senkesettene. Bruker man Google finner msn som regel gode eksempler på bil og utseendet etter senk. Selv har jeg likt Eibach pro-kit over OEM sportsunderstell. Endel justerbare senkesett har samme kostnad som å bygge fjærbein med "cup kit" (dempere og senkefjærer). Jevnt over tror jeg komfort er bedre med sistnevnte. Samtidig er justerbart sikkert som med andre ting: jo mer en betaler, jo bedre egenskaper får man - som rustfritt, komfort, sportslighet, osv... Justerbart gidder jeg ikke:) Da tror jeg det blir 40mm senk, så slipper jeg å bytte dempere:) Takk for svar! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 30, 2016 Om det er bare fjær eller dempere og på sportsunderstell tror jeg varierer fra bil til bil. min var det bare fjærer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...