Anbefalte innlegg

hva bruker folk som bremse Upgrade bak på rs4 b5? Trenger ikke være større bremse skiver men kanskje bedre kalipere. Passer for eksempel rs4 b7 bremsene over på rs4 b5?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Passer for eksempel rs4 b7 bremsene over på rs4 b5?

Må borre opp fjørbeinet ifra 10mm til 12mm

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Monterte B7 bremser bak uten å borre, brukte M10 12.7 bolter og norlock skiver, har stått fast som fjell i endel år no. Fungerer godt sammen med B7 bremser foran, minuset er at det er hinsides dyre skiver...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Monterte en kombo av s6/rs6 c6 skive og caliperholder + rs4 b7 caliper på min a8 d2 - og det skal vel passe på b5 og :)

Se byggetråd for a8 3.3

Må ikke borre om eller noe, men løsgjenger i caliperholder fikser biffen med feil boltstørrelse

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm, bare jeg som måtte borre opp mine fjærbeinslagre da når jeg monterte mine B7 bremser bak da?

10686922_10154578043575212_5514473443106015402_n.jpg

Uansett så har jeg ST22 calipere for salg :-D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

men etter det jeg har lest litt rundt om rs4 b7 bremsene så er dem 1cm større i diameter men kalipere kommer ikke en cm lenger ut så du får en brei kant ytterst på skiva som ikke klossen bruker og da er vel nesten poenget borte med litt større skiver el tar jeg helt feil? ja andre hadde det holdt med ett sett kalipere hadde jeg kjøpt ditt men orker ikke styret med 2 kalipere på vær side☺

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemmer at du får større kant ytterst enn vanlige 1-2mm ''slitekant''. Får vel en kant på 4-5mm ute på skiven klossen ikke tar på.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja andre hadde det holdt med ett sett kalipere hadde jeg kjøpt ditt men orker ikke styret med 2 kalipere på vær side☺

Kan gå for PB Brakes som har integrert håndbrekk, koster rundt 30 000kr.

14408909_10153753268696143_101557878_n.jpg

men etter det jeg har lest litt rundt om rs4 b7 bremsene så er dem 1cm større i diameter men kalipere kommer ikke en cm lenger ut så du får en brei kant ytterst på skiva som ikke klossen bruker og da er vel nesten poenget borte med litt større skiver el tar jeg helt feil?

Er litt bortkastet det ja. Er usikker på stempel diameteren på RS7 og RS4 B5 men tror ikke det er store forskjellen. En ting er sikkert, de er drittstygge begge to.

mpDg0zA.jpg?1

Her ser du hvorfor du må bore opp om du vil bruke RS4 B7 bak bremser på en B5.

29939404040_large.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det brakettene til b7 el b5 du må bruke og borre opp? Kanskje man kan frese ut hullet så det ikke blir i senter men eksentrisk i steden og få kalipperen 1mm el to lenger ut?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis dere kunne lest hva jeg skreiv trenger dere ikke borre noe som helst! Sett løsgjenger inn i B7/C6 holderen så går boltdiameteren ned igjen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og wurth sin løsgjenge for gjør at du får standard gjenge på m12'n istedenfor fingjenger slik at å finne bolter som passer er mye enklere

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det brakettene til b7 el b5 du må bruke og borre opp? Kanskje man kan frese ut hullet så det ikke blir i senter men eksentrisk i steden og få kalipperen 1mm el to lenger ut?

Nei, det er selve fjærbeinet du må borre opp for å få plass til gjennomgående bolter med større diameter. Du kan jo gjøre som du sier, frese ut hullene eksentriske men tror ikke det er nok til å få kaliperen 10mm lengre ut, du ender i beste tilfelle at kaliperen kommer 2mm lengre ut.

Evt kan du gjøre som Rune skriver, bruke løsgjenger i holderen (sorry, jeg så ikke at du nevnte løsgjenger).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

til den prisen kan du kjøpe R8 bakbremser (stål)

ddss.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

til den prisen kan du kjøpe R8 bakbremser (stål)

[ATTACH=CONFIG]242554[/ATTACH]

Litt OT, men bortsett fra at det ser grådig stilig ut så er ikke eg helt med på hensikten med nesten like bremser bak som foran når bakbremser bare skal stå for 1/5 av bremseeffekten i forhold til foran på en bil til bruk på veien...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om det har hensikt? Nei.

Om det ser sinnsykt bra ut? Ja.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.