2.0TDI BMN: oil pressure engine off uten motor i gang?

Anbefalte innlegg

Skifter olje for 5 dager siden, vasker Touranen idag og kjører deretter 40km. Parkerer og slår av tenning. Alt ok sålangt. Slår på tenning igjen etter kort tid og får nevnte beskjed, uten at motor startes. Oljenivå virker ok, men olje lukter kanskje brent(?)

1) er ikke oljepumpe mekanisk drevet? Hvordan kan dette varselet komme opp uten motor igang? Må det da være ledningsbrudd?

2) kan bil kjøres til verksted for egen maskin, eller er det no-no å starte motor med dette varselet?

Takk,

Ole M

IMG_4553.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siden det står STOP! hadde jeg ikke tatt sjangsen på å verken kjøre eller starte bilen.

Hva sier diagnose?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk; skal forsøke å få lastet ned kodene imorgen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen feilkoder med Rosstech samtidig som displayet fremdeles hyler og sier STOP! Merkelig greier, men lurer på om vasken av bilen kan ha vært utslagsgivende.

Bilen åker inn på merkeverksted imorgen, og noe sier meg den havner i gode hender(?)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen feilkoder med Rosstech samtidig som displayet fremdeles hyler og sier STOP! Merkelig greier, men lurer på om vasken av bilen kan ha vært utslagsgivende.

Bilen åker inn på merkeverksted imorgen, og noe sier meg den havner i gode hender(?)

Følger med som en hauk vettu :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen havna på merkeverkstedet i vest, og idag skiftet de oljetrykkbryter men feilen fortsatte (kommer og går). Nå skal de feilsøke ledningsnettet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Feil på ledningsnett som antatt; nå er alt iorden igjen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.