Audi 2.7 biturbo chip trim og start sperre

Anbefalte innlegg

Hei. Har skaffa meg en ekstra hiddenhjerne med trim chip til min 2001 mod A6 2.7 biturbo. Skal gi 306 hk og noe over 400nm. Hvordan skal denne kobbles for å fungere. Er det slik at denne hjernen må "parres" med modul for startsperre for at det skal funke? Er dette noe VAG/Audi verksted kan gjøre

Evnt er det noen der ute som har utstyr for dette jeg kan låne. Tips og råd tas i mot med stor takk

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ingen der ute som vet? Må da være noe som har chip trimma bilen sin, som har vært borti samme problem/utfordring.

evnt de som har fått chippa sin 2.7 biturbo av firma, har firma da "sletta" startsperra??

Evnt link til tidligere tråd..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei. Har skaffa meg en ekstra hiddenhjerne med trim chip til min 2001 mod A6 2.7 biturbo. Skal gi 306 hk og noe over 400nm. Hvordan skal denne kobbles for å fungere. Er det slik at denne hjernen må "parres" med modul for startsperre for at det skal funke? Er dette noe VAG/Audi verksted kan gjøre

Evnt er det noen der ute som har utstyr for dette jeg kan låne. Tips og råd tas i mot med stor takk

Den må parres ja, eller immo må deaktiveres. Dog er det vel mindre styr bare å få optimalisert den hjernen som allerede er ok i bilen din, ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det betyr at den hjernen jeg kjøpte var bortkasta?? Hadde håpa på plug and play, slik det var på en 200 20v jeg hadde, men den gang ei..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har gitt deg svar på dette i en annen tråd. Årsaken til at dette var plug'n'play på 200 20v var at den ikke hadde startsperre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det betyr at den hjernen jeg kjøpte var bortkasta?? Hadde håpa på plug and play, slik det var på en 200 20v jeg hadde, men den gang ei..

Det er ikke plug og play nei, og jeg mener at det er bedre å optimere den du har, i stedet for å rote med å koden inn en ny en.

Det er pga startsperre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Brukt bare vagcom og for og få det til og funke med startsperre når keg bytta ECU på Ibiza 1.8t 2000modell. Startsperra sitter vel i instrumentet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok Sindre. En mekaniker her i byen mente også at det gikk an å "parre" ny hiddenhjerne med startsperre modul, med å lese/legge inn koder etc.

Da han hadde gjort dette på en japansk bil en gang.

Så går det an eller ikke?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok Sindre. En mekaniker her i byen mente også at det gikk an å "parre" ny hiddenhjerne med startsperre modul, med å lese/legge inn koder etc.

Da han hadde gjort dette på en japansk bil en gang.

Så går det an eller ikke?

Jeg kjøpte en ECU fra en en bil i England. Forsikra meg bare om at ECU passet min bil. Var faktisk en annen motorkode på den jeg kjøpte ifra men fant ut hvilke ECUER jeg kunne bruke og den hadde riktig delenummer. Bytta så ECU kobla til vagcom fikk instruksjon på hvordan jeg skulle gjøre det fra rosstech og tok ca 5min så var det gjort. Gjorde feil først da starta og stoppa bilen med engang. Når keg hadde gjort det riktig så starta bilen og malte som en katt jar du prøvde og Google? eller sett på utenlanske forum?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta og Google change ECU 2.7tt

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen andre med erfaringer?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tusen takk Sindre. men jeg er egentlig like langt. jeg har ikke VAG COM, så får ikke gjort noe.

Men i praksis, betyr dette at hvis man har VAG COM og begge hiddenhjernene, (Min originale og min nye med chipper), så fikser man dette, eller må man også ha bilen tilstede? At jeg spørr, er fordi hvi bilen ikke må være tilstede, kunne jo noen ha gjort dette for meg hvis jeg hadde sendt hjernene til vedkommende.

(Men jeg regner med at bilen må være der, og at VAG COM kobles til diagnose uttak/kontakt)????

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har vagcom og jobber i hos en vag forhandler. Er det ikke noen i ditt lokallag som mulig kan hjelpe deg? Eventuelt kan du høre hos en vag forhandler hva de skal ha for jobben og om det er mulig. Jeg fikk hjelp fra et forum i England om hvordan jeg skulle gjøre på det på min bil.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.