#1 Skrevet Oktober 4, 2016 (endret) Bilen ble kjørt til der den står uten antydning til problemer. Da eieren skulle dra videre nekter bilen å starte. Vi har prøvd med startgass og da fyrer motor. Det er ikke pumpe i tank på denne bilen. Magnetventilen på høytrykkspumpa fungerer tilsynelatende det klikker når man kobler den fra og til med tenning på. Er det noe mere som styrer start eller dieseltilførselen? reima til pumpa er hel det er sjekket. Hvor vidt den lager diesel trykk har eieren ikke sjekket Enda. Noen som har erfart det samme? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 4, 2016 selv om reima til pumpa er hel så kan knaggene være borte. det erfarte jeg da den ikke villle starte. Så kontroller reima nøye 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 4, 2016 selv om reima til pumpa er hel så kan knaggene være borte. det erfarte jeg da den ikke villle starte. Så kontroller reima nøye Time opp diesel pumpa høres ut som no drit om det skulle være tilfellet. Får sjekke. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 4, 2016 Som allerede nevnt. Sjekk reimer nøye. Evt. løsne dyserøret på ei eller flere av innspr. dysene og se om det spruter ut diesel når motor kjinnes. Er det nok diesel på tanken? Hvis det er lite, Er bilen parkert i en bakke slik at dieselen i tanken har rent unna inntak til motor kanskje? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 4, 2016 Har du lest ut feilkoder med VagCom? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 4, 2016 Det var det første som ble gjort. En stund siden nå men mener det ikke var noe feil på motor. Da tenkte jeg defekt pumpe i tank så stakkaren skrudde ut seter men ingen pumpe i tanken. Bilen står på flat mark halv tank osv står diesel i filtret. Kort forklart kjørte stoppa skrudde av tenning skrudde på tenning motor død.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 5, 2016 På min så var det dårlig kontakt på styreenhete. Startet når jeg riklet på kontakten. Kan jo være verdt å sjekke 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 5, 2016 Napp av tilførsel slangen inn på dieselfilteret og skru på tenning, da skal det komme diesel ut. Var du der når han sjekket om det er pumpe i tanken? Mener bestemt at disse har fødepumpe i tank. Hvis ikke, må det være en fødepumpe en annen plass. Tror også det er rele 109, som styrer spenning til fødepumpa. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Oktober 6, 2016 Napp av tilførsel slangen inn på dieselfilteret og skru på tenning, da skal det komme diesel ut.Var du der når han sjekket om det er pumpe i tanken? Mener bestemt at disse har fødepumpe i tank. Hvis ikke, må det være en fødepumpe en annen plass. Tror også det er rele 109, som styrer spenning til fødepumpa. Jeg har personlig sett etter. Går kun tilførsel til nivåføler i tank . Møller bekreftet OG at på denne modellen var det ikke pumpe i tank. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Oktober 6, 2016 Rele 109 er vel en veldig vanlig feil på disse, som skyldes dårlig lodding. Vanligvis svikter dette under kjøring (pga strøm/varme). Fikses med loddebolt, radio/tv verksted eller nytt rele. Se også http://forum.vacn.no/showthread.php?224518-Caravelle-TDI-98-mod-starter-ikke 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...