Anbefalte innlegg

Hei!

 

Går med planer om å bruke en 16v kasse på en g60 motor.

 

Noen som vet hva som må brukes av deler? Hvilken trykkplate jeg må bruke o.s.v?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

 

Går med planer om å bruke en 16v kasse på en g60 motor.

 

Noen som vet hva som må brukes av deler? Hvilken trykkplate jeg må bruke o.s.v?

Du må ha 16V lamell pga splinsen er større enn vanlig 8V på 16v girkassen, 210mm svinghjul og trykkplate fra Golf 1 GTI 1.8L eller G2 GTI evnt GTI 16V.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for svar!

 

Nå har jeg både komplett 8v GTi trykkplate og clutch og svinghjul. og snart komplett G60 clutch med svinghjul.

 

Denne er vel 210mm?

 

Så da trenger jeg bare 16v lammel egentlig da??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for svar!

 

Nå har jeg både komplett 8v GTi trykkplate og clutch og svinghjul. og snart komplett G60 clutch med svinghjul.

 

Denne er vel 210mm?

 

Så da trenger jeg bare 16v lammel egentlig da??

G60 clutchen er ikke lik den som benyttes på 16V girkassen. G60 utgavene ble levert med 02A girkassen (wire giroverføring). O2A har en konvensjonell clutch og trykkplate. Det har dessverre ikke de gamle Golf girkassene (design kode 020) de har et litt annet system som ikke er kompatibelt med 02A.

Du får bruke 8V trykkplate og svinghjul sammen med en 16V lamell, men blir det mer effekt enn orginal G60 i motoren din anbefaler jeg deg å oppgradere til en litt mer "sportslig" clutch med en gang.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei igjen..

 

Det blir jo litt mer krutt en orginalt i den nye motoren, så en sterkere clutch er vel ikke så dumt. Spesielt med tanke på dreiemomentet.. ;)

 

Men en trykkplate til 16v 210mm svinghjul, går det ann å bruke den på et 8v 210mm svinghjul?

 

Grunnen til at jeg spør er at når man kjøper sterkere clutch så følger gjerne lammel og trykkplate sammen.. også er det billigere å kjøpe et sånt ett komplett sett.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trur svinghjul er likt.

Forskjellig splines på lamellen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei igjen..

 

Det blir jo litt mer krutt en orginalt i den nye motoren, så en sterkere clutch er vel ikke så dumt. Spesielt med tanke på dreiemomentet.. ;)

 

Men en trykkplate til 16v 210mm svinghjul, går det ann å bruke den på et 8v 210mm svinghjul?

 

Grunnen til at jeg spør er at når man kjøper sterkere clutch så følger gjerne lammel og trykkplate sammen.. også er det billigere å kjøpe et sånt ett komplett sett.

Det går fint

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.