Hjelp til å finne overhalingskit caliper bak Passat 3BG 4M

Anbefalte innlegg

Originalt delenummer for dette er 8D0 698 671, men litt usikker på om det følger med alt jeg trenger der. Må være til både brems- og håndbrekkdelen, grunnet at håndbrekket ikke returnerer. Videre må jeg finne ut om jeg har 38mm eller 41mm stempel, men det skal stå på selve caliperen, visstnok, så skal få undersøkt dette.

Noen som kan hjelpe? Helt krise er det ikke, så gjerne fra utlandet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den tråden der jeg fant info om forskjellig diameter på stemplet. Har bare skumlest den, så ikke funnet ut om det er noe logikk på hva min har. Prøvde å kikke i stad, men må nok av med felgen for å se.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

8D0 698 671 er i alle fall for 38 mm. Det er tre delenummer i ETKA til dette, og for å finne riktig må man ha utstyrskodene til bilen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det jeg fant ut også. Får ta turen innom Møller om jeg ikke får sett på caliperen hva det er. Ligger et par lag med lakk på de.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hoster du opp utstyrskodene, hjelper jeg gjerne :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min erfaring med slike overhaling sett: ingen vits somregel og kaste bort tid på, da det somregel ikke løser problemet, samt at man somregel ikke greier å få ut håndbrekkarmen ut av calippere uten å ødelegge noe. Kjøp heller en ny caliper. Evt brukt som virker

Sent fra min PLK-L01 via Tapatalk

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for alle svar:) Men ser ut som at det har løst seg med komplette, nye bremser bak fra et klubbmedlem til prisen av en halv caliper på MECA, så da er det ikke stort å lure på, egentlig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sånn for arkivet har Budweg overhaligskit og nye stempler til overraskende mange calipere, men det er som nevnes ofte myyye jobb. Har akkurat vært gjennom bakre på cabben, men da selv Biltema har helt greie til den bilen til småpenger, spørs det om rustbanking, repsett, stempler og timer med lakkering og montasje lønner seg på noen måte.. :P Ble pent, da.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Biltema har ikke til min bil, derfor var ikke det noe alternativ. Foran har jeg en caliper fra Biltema, som har fungert som den skal i over ett år nå:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.