Hvordan demontere senterdiff 01A

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har demontert "halen" på girkassa, og skal ta ut senterdiffen av huset.

Noen som ved fremgangsmåte her? Må jeg inn med en forlenger i å presse spline ut i center av diff, eller er det noen klips som må fjernes først?

925e845b181cc2f0562808ec27bd7b44.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du fjernet flensen til mellomaksel? Tror det bare skal være å dra den rett opp om du har gjort det?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk den ut, uten å ta ut flensen. Skal flensen ut, så må jeg ha tak i en vinklet segerringstang.

8ace6451e2a021734accfb6dd4a46431.jpg

Men nå er diffen plukket fra hverandre og sendt avgårde til kompisen med sveiseapparatet.

Fjernet de 3 fremre ormhjulene, og de 3 bakre skal sveises fast i huset.

b3ce56b290f136b6602a62ac8927fff7.jpg

Hovedmisjonen er for at jeg får en enkel måte å bygge om fra 4WD til RWD, for lettere tilgang til bremsebenk, men må nok prøve dette på is også [emoji14]

Å bytte denne diffen skal ta meg 30-40min, mye raskere enn å knote med forstillingen for å få ut stikkakslinger foran.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er all innmat til framhjulstrekk fjernet, og det resterende er sveiset til hel ved :)

3011d1a2b06f6360f63b4aa0bf1129eb.jpg

9334c196eba4a37c91f64211128e68b1.jpg

Så nå kan jeg, iløpet av 30-40min, bytte mellom 4hjulstrekk og bakhjulstrekk, slik at jeg kan benytte meg av en lokal bremsebenk :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du må demontere akslingene foran for å få RWD.

Med sveist midtdiff får man 50/50 fordeling med alle akslingene på

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke nå lenger, fjernet solhjulet og ormhjulene som går til framdiffen, så det går ikke rundt lenger.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.