#1 Skrevet Oktober 11, 2016 Hei! Jeg har demontert "halen" på girkassa, og skal ta ut senterdiffen av huset. Noen som ved fremgangsmåte her? Må jeg inn med en forlenger i å presse spline ut i center av diff, eller er det noen klips som må fjernes først? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 11, 2016 Har du fjernet flensen til mellomaksel? Tror det bare skal være å dra den rett opp om du har gjort det? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 11, 2016 Fikk den ut, uten å ta ut flensen. Skal flensen ut, så må jeg ha tak i en vinklet segerringstang. Men nå er diffen plukket fra hverandre og sendt avgårde til kompisen med sveiseapparatet. Fjernet de 3 fremre ormhjulene, og de 3 bakre skal sveises fast i huset. Hovedmisjonen er for at jeg får en enkel måte å bygge om fra 4WD til RWD, for lettere tilgang til bremsebenk, men må nok prøve dette på is også [emoji14] Å bytte denne diffen skal ta meg 30-40min, mye raskere enn å knote med forstillingen for å få ut stikkakslinger foran. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 12, 2016 Da er all innmat til framhjulstrekk fjernet, og det resterende er sveiset til hel ved Så nå kan jeg, iløpet av 30-40min, bytte mellom 4hjulstrekk og bakhjulstrekk, slik at jeg kan benytte meg av en lokal bremsebenk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 12, 2016 Du må demontere akslingene foran for å få RWD. Med sveist midtdiff får man 50/50 fordeling med alle akslingene på 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 12, 2016 Ikke nå lenger, fjernet solhjulet og ormhjulene som går til framdiffen, så det går ikke rundt lenger. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...