#1 Skrevet Oktober 11, 2016 (endret) Jeg opplever forskjellige problemer med alle dørene på min 1993 S4. Sliter med at dørene bak ikke alltid vil lukkes. Over en periode på 6mnd ville den ene bakdøra ikke åpnes, helt til plutselig en dag var den helt fin igjen. Passasjerdøra kan også være trøblete med å lukke innimellom, og andre ganger vil den ikke låses opp. Nå i det siste har problemene kommet til førerdøra, og det er krise. Startet med at wiren til håndtaket innenfra hoppet av etter et klips hadde røket. Nå en måned senere ville ikke bilen låse seg opp overhodet, sentrallåsen virker men låser bilen igjen etter den ikke klarer å låse opp alle dørene. Klarte å komme inn i bilen ved å røske opp den ene døra bak under opplåsning. Nå satt førerdøra fast, om jeg prøvde å låse døra opp på gamlemåten med nøkkel i nøkkelhullet vil døren kun lukkes opp noen få cm. Har klart å røske den opp og døra er åpen. Prøvde å simulere lukking av dør ved å lukke "kroken" i låsekassa og har ikke fått den opp igjen, så nå får jeg ikke lukket døra igjen. var også så dum og startet for tidlig med å demontere dørpanel med lukket dør så dette er nå ødelagt og jeg trenger nytt. se min tråd om ønske http://forum.vacn.no/showthread.php?284955-S4-C4-Sort-d%F8rpanel-f%F8rerside hva i alle dager er galt? er dette et vanlig problem med disse C4ene? kan ikke finne noen på nett som har samme problemer som meg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 15, 2016 Høres ut som feil på vakuumpumpa. Kan være dårlig relé i denne. Da må du nok bytte hele pumpa. Finn en på høggern så kan den kanskje holde en stund. En ny er ganske dyr. Vakuumpumpa sitter montert under baksetet på A6 og S6, og sannsynligvis også på 100 og S4. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 16, 2016 Vakuumpumpen sitter montert på samme sted på C3, C4 og 4C. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 21, 2016 Vakuumsystemet fungerer som det skal. Viste seg at det var så mye rust og lite smøring i selve låsekassa at ingenting ville bevege seg. etter en god dynk i 5-56 løsnet mekanismen. Har enda ikke montert alt igjen før jeg er trygg på at låsekassa ikke stopper å fungere igjen mens bilen er i mitt eie. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...