A8 Klakkelyd om om morningen

Anbefalte innlegg

Har ein A8 2.8 Quattro fra 02.

Har den siste veka opplevd at om morningen, kommer det ei høg klakkelyd, som også kjennes ved risting i gulvet.

Det varer berre ein kilometer ca, før det forsvinner. Det merkelige er at bilen kan stå parkert på jobb, men når eg kjører derfra er det ingen klakkelyd. Koffor er det berre om morningen, og ka er det den kommer av?

Det kommer først etter eg har kjørt ein kilometer om morningen, og så varer den en kilometer. Men føler den varer lenger og lenger. Merker ingem effekttap eller ujevn gange. Klakkelyden følger farten til bilen, ikkje turtall, og å bremse påvirker ikkje lyden.

kan sammenligne det med å ha ein kvist stående fast i felgen, som kvar omdreining slår oppi gulvet til bilen.

Forslag til årsak?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan det være en drivknute?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan det være en drivknute?

akkuratt hatt bilen inne for flushing av girkasse og bytte av drivakselmansjett. Kan noke være drivknute relatert. Aldri hatt av en drivknute så veit ikkje kordan disse er sammensatt, om den kan være feilmontert?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Støtter teorien om drivknute. Siden du nevner at drivakselmansjett har blitt byttet og lyden er kommet etter dette ville jeg hørt med verkstedet som byttet mansjett om problemet.

Sent from my iPad using Tapatalk Pro

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.