#1 Skrevet Oktober 12, 2016 Hei, lurte på om noen her vet om jeg må ut med kammene og alt det medfølger for å skifte ventiltetningsringer, evt om noen har bilde av denne motoren med ett eller begge ventildekslene av? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 12, 2016 Det er vel fort gjort å ta ut kammene, bare å pelle av og gjøre jobben, og deretter time opp bunndel og topper riktig før du setter kammene på igjen. Du bytter vel regreim samtidig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 13, 2016 C4 er en bil som har begynt å dra på årene, så om det ikke er gjort noe tidligere ville jeg demontert begge toppdeksler, ut med kammer og byttet ALLE pakninger. Selvfølgelig med kamkjedestrammere, kjeder, registerreim, strammer/ruller etc og termostat. Ta en kompressjonstest før/etter så har du plutselig tatt en service som har forlenget livet på V8'ern mange år. Gjort det på min C5, og det er ingenting som er bedre enn å vite at tilstand på motor er tipp-topp! Sent from my iPad using Tapatalk Pro 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...