Noen som vet om drivaksler fra S2 avant ABY er like til S2 coupe ABY?? ASAP! :)

Anbefalte innlegg

Noen som vet om drivaksler fra S2 avant ABY er like til S2 coupe ABY?? ASAP! :)

 

Sent fra min SM-G920F via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forran er de helt like :) ikke bak desverre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott.

 

Hva er forskjellig bak?

:)

 

Sent fra min SM-G920F via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er vel lengde på drivakslinger mener jeg, uten å ha eksakt mål i hodet. Forran er de vertfall like om det er 3B/ABY/ADU. Bak så er de like om de er fra ABY avant/sedan eller ADU :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ytre knute bak er vel også forskjellig på coupe og sedan/avant :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ytre knute kan byttes evt. Var akslen som var interessant :D

Kikket litt på diffen til avant og den er jo lik i utforming og bredde (utenom lengde selfølgelig) som coupe. Derfor jeg tenkte de kansje var like. :)

Så da er folk sikre på at akslen er ulik? :)

 

Sent fra min SM-G920F via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ulik yttre knute bak ja, og mener at det ikke går å bytte knuter da splines ikke er likt på stor og liten knute

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så bakre ytre knuter er de store på avant?

 

Ingen som har noen aksler ligge de fra enten coupe eller avant (eller begge)?

Som kan måle? :D

Lengde, splines, tykkelse osv.

 

:)

 

Sent fra min SM-G920F via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alltid 75mm yttre bak på coupe og 82mm på avant, så ja stor yttre på s2 avant

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ahha, så var det bare aksel da.. hmm :)

 

Sent fra min SM-G920F via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lengde og splines på aksel.

Spørsmålet er vel egentlig lm man kan få studd denne inn i en coupe :)

Bytte ytre ledd, evt nav.

:)

 

Sent fra min SM-G920F via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Akslingene er tynner bak på Coupè.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan borre opp navet på coupe til å bli 82mm da

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så bytte nav, borre opp.

Så passer de lengde messig? :)

 

Sent fra min SM-G920F via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal ikke si det 100% men tror det

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men spør roger løfald, han kjører med rs2 spindler bak, så vil tro det går knallgodt :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når det gjelder bruk av store ytre ledd så er det enkleste å bruke lager fra UR Quattro. Disse skal være 75mm utvendig, men like store som 82mm lager innvendig. Ikke brukt denne løsningen selv så skal ikke garantere det 100%, men rimelig sikker.

Lengdemessig kan man bruke en av akslingene fra Avant på Coupe. Husker ikke hvilken det var, men mulig det var den korteste som passet på den lengste siden på Coupe'n. På den andre siden brukte jeg en aksling fra Ur Quattro.

 

Mye info finnes her: http://forum.vacn.no/showthread.php?273336-Bakre-drivaksler-coupe-med-høyt-moment-Erfaringer

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ahh, takk for svar! :)

Så med andre ord blir det ikke lett og bruke avant aksler bak?

Og om bare den ene passer uansett, så er det jo greit da hopper jeg over ideen. :)

 

 

 

 

 

Sent fra min SM-G920F via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.