#1 Skrevet Oktober 14, 2016 Er det noen som har noe kjennskap I hva som må til for å få adaptive cruice control på en 2017mod transporter som kunn har vanlig CC? alt av radar og slikt ligger vell klart da bilene har alle disse autobrems funksjonene. Er jo knapt noe forskjell i pris ved nybilkjøp, så forhåpentligvis er det ikke så mye som skal til. Må vertfall bytte det venstre knappepanelet på rattet ser jeg. Takker for alle svar. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 15, 2016 Er det samme radar da? http://www.volkswagen.no/no/innovasjon-og-miljo/forerassistentsystemer/front-assist-med-city-nodbrems.html http://www.volkswagen.no/no/innovasjon-og-miljo/forerassistentsystemer/adaptiv-cruise-control--acc-.html Jeg har forøvrig ettermontert ACC på min A4 allroad (montert ACC radar modul, byttet rattmodul inkl ACC spak/knapper, byttet GW modul, kodet om div moduler med VCDS). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 16, 2016 Eg fikk besjed om at det kun var rattet og programmering som måtte til når eg bestilte ny. ved nybestilling er det ett tilegg på 3500kr som måtte til ,så dumt å ikke bestille med syns eg ,så eg bestilte med Regner med det blir dyrere med ettermontering. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 16, 2016 Er det samme radar da?http://www.volkswagen.no/no/innovasjon-og-miljo/forerassistentsystemer/front-assist-med-city-nodbrems.html http://www.volkswagen.no/no/innovasjon-og-miljo/forerassistentsystemer/adaptiv-cruise-control--acc-.html Jeg har forøvrig ettermontert ACC på min A4 allroad (montert ACC radar modul, byttet rattmodul inkl ACC spak/knapper, byttet GW modul, kodet om div moduler med VCDS). Takker for svar. Vet ikke sikkert jeg, har egentlig bare trodd dette da prisforskjelden er såpass liten og bilen allerede har radar bak vw logoen. Eg fikk besjed om at det kun var rattet og programmering som måtte til når eg bestilte ny. ved nybestilling er det ett tilegg på 3500kr som måtte til ,så dumt å ikke bestille med syns eg ,så eg bestilte med Regner med det blir dyrere med ettermontering. Takker for svar. Prøvde å få med dette når bilen ble bestilt, men det fikk jeg ikke (fikk grini meg til 4-motion og DSG så skal kansje ikke klage) det idiotiske er at om man bestiller med acc så er multifunksjonsratt inkludert, om man bestiller bare mulitifunksjonratt (noe vi gjør) koster dette bare rudt 1000kr mindre enn acc pakke(multifunksjonsratt inkl). Foreslo at jeg kunne betale mellomlegget på 1000kr selv, men det ble ikke det gitt, så da ser jeg på muligheten for ettermontering. Om det bare er nye knapper og Programering som skal til trenger det ikke koste så mye, programering kan jeg nok ordne selv. Men om radar må byttes koster dette sikkert veldig mye mere vill jeg tro. Han ene på jobben var innom Erik Arnesen Bryn og spurte om dette, han fikk beskjed om at dette ikke var mulig å ettermontere, men det var vell bare noe dem sa for å slippe å styre for mye med det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 16, 2016 Eg husker selgeren min sa at alle bilene ble montert med Radar og at det var kun multifunksjonsratt og proramering som skulle til. Eg betalte de 3500kr selv men det er mye Pga av at eg kjøper ut bilen privat når den blir byttet ut. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 16, 2016 Takker for svar.Vet ikke sikkert jeg, har egentlig bare trodd dette da prisforskjelden er såpass liten og bilen allerede har radar bak vw logoen. ........... Om det bare er nye knapper og Programering som skal til trenger det ikke koste så mye, programering kan jeg nok ordne selv. Men om radar må byttes koster dette sikkert veldig mye mere vill jeg tro. Han ene på jobben var innom Erik Arnesen Bryn og spurte om dette, han fikk beskjed om at dette ikke var mulig å ettermontere, men det var vell bare noe dem sa for å slippe å styre for mye med det. Med prisforskjell på bare 3500kr så er det sannsynligvis samme sensor ja. Forhandlerne er generelt ikke så interessert i ettermontering av utstyr (litt rart, de kunne jo tjent penger på slikt..), det er vel omtrent bare vanlig CC og hengerfeste som er tilgjengelig for offisiell ettermontering... Jeg måtte ha hjelp til bytte av GW modul i min bil (pga component protection). Betalte de for å kun utføre det, og fikset resten av installasjonen (montere og kable radar + bytte av rattmodul/ACC hendel) og alt av koding selv. Det som kunne vært nyttig for deg er om du kjenner noen eller et annet klubbmedlem har Transporter med ACC hvor du kan hente ut koding med VCDS til bruk i din egen når du ettermonterer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 16, 2016 Med prisforskjell på bare 3500kr så er det sannsynligvis samme sensor ja.Forhandlerne er generelt ikke så interessert i ettermontering av utstyr (litt rart, de kunne jo tjent penger på slikt..), det er vel omtrent bare vanlig CC og hengerfeste som er tilgjengelig for offisiell ettermontering... Fjernkontroll til Webasto er jo ganske utbredt. Jeg tror de generelt ikke ønsker å holde på med slik da de ikke har kunnskapen det trengs i mange tilfeller i tillegg til at prisnivået blir generelt veldig høyt for ettermontering. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 22, 2016 Takker for alle svar. Får titte litt mere på dette når bilen er i hus. Om det kunn er knapper på ratt og programering som skal til så blir det nokk å få bygd om til dette. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...