Bytte av turboer/oppgradering på b5 Rs4.

Anbefalte innlegg

Ny på vacn/vag generellt, så må jo begynne et sted. Hatt kun Bmw tidligere, så har vært lite overladding.

En turbo på Rs4'n min er død, så jeg går ut ifra oppskriften er å ta ut kraftverket å ta en grundig service.

 

Men hva skal jeg gjøre, og hvor skal jeg handle? Kunne jo gjerne tenkt meg å oppgradert litt når det først står på?

 

Evig takknemmlig for tips.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det første du må gjøre å tenke ut hva du vil legge i det og hva bil skal brukes til :) hvis du først begynner så blir det dyyyrt. Hvis du finner et budsjett finnes det flere her som kan guide deg rett veg :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Motoren må ut for og bytte turbor så som han over her så tenk ut ett budsjett du vil legge deg på før du begynner. koster fort endel penger når du begynner:-) jeg bygger ny rs4 motor nå og har passert 150lapper og er fortsatt ikke ferdig:-) Tte(http://www.theturboengineers.com/) har mye forskjellig og bra turbor og dem har også turbor du kan bruke på oem innmat feks

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal du ha det enklest og billigst kjøper du bare oem rs4 turboer( borg warner)og pakningsett. Ligg unna kinakopier om du ikke vil gjøre jobben på ny ganske snart. Oppgraderer du turboer kommer jo alt annet i tillegg. Bensinpumpe, dyser, eksos, grenrør og intercoolere og evt topp og bunndel om du går all in. Da blir det fort en del penger. Husk det er v6 så det er dobbelt av det meste ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal du ha større turboer er det 4 ting som må på plass. Intercoolere (wagner feks), Dyser ,downpipe/eksosanlegg og bensinpumpe. (og mapsensor om du vil over 1.4 i ladetrykk)

Jeg har TTE550 turboer, og måtte stoppe på ca 380whp og 500nm pga mapsensor og for dårlige orginale turboer.

Skal du ha mye mer effekt koster det mer enn det smaker i mine øyne.

Burde vel kanskje bytte svinghjul til enkeltmasse og ny clutch også om en vil ha mye mer effekt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det sitter mtm chip og eksos på bilen fra før. Så tenkte litt sånn i den bane av litt større turboer, så en ikke kjører orginal turboene mer enn høyst nødvendig. Jeg tenkte mest på oppgradering av utvendige deler, som turboer, eksos, ic om nødvendig, og dyser. Det blir jo en del kroner, men er jo greit nok. Er ikke ukjent for å koste på drøye summer på bil.

 

Clutch blir også byttet preventivt, men lurer på hvilke produkter man burde gå for? Hvor kjøper dere orginalturboer evt? Turboservice var ikke så drøye..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trenger ikke bytte mapsensor for høyere enn 1.4 bar. Kjørte min gamle på 1.75 uten å bytte den jeg ;) den hadde vel ca 450 whp.

Men et bra oppsett

Bosch 044 pumpe

Siemens deka 630 dyser

tte600/loba600 turboer

Wagner intercoolere

The tuner eksosmani/wagner

3" dp og eksos

clutch

så har du til opp mot 600 hk og 800 nm med et skikkelig program.

Og dette funker, tro meg.

 

Org turboene funker fint og lenge på mtm program, så lenge de behandles deretter.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjører hansenmotorsport svinghjul, sinter lamell og sachs trykkplate. Holder fint mine 950 nm.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trenger ikke bytte mapsensor for høyere enn 1.4 bar. Kjørte min gamle på 1.75 uten å bytte den jeg ;) den hadde vel ca 450 whp.

Men et bra oppsett

Bosch 044 pumpe

Siemens deka 630 dyser

tte600/loba600 turboer

Wagner intercoolere

The tuner eksosmani/wagner

3" dp og eksos

clutch

så har du til opp mot 600 hk og 800 nm med et skikkelig program.

Og dette funker, tro meg.

 

Org turboene funker fint og lenge på mtm program, så lenge de behandles deretter.

 

Den gamle din har ny mapsensor nå etter anbefaling fra tuner :) Men ellers har du vell lista relativt komplett og det funker BRA!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trenger ikke bytte mapsensor for høyere enn 1.4 bar. Kjørte min gamle på 1.75 uten å bytte den jeg ;) den hadde vel ca 450 whp.

Men et bra oppsett

Bosch 044 pumpe

Siemens deka 630 dyser

tte600/loba600 turboer

Wagner intercoolere

The tuner eksosmani/wagner

3" dp og eksos

clutch

så har du til opp mot 600 hk og 800 nm med et skikkelig program.

Og dette funker, tro meg.

 

Org turboene funker fint og lenge på mtm program, så lenge de behandles deretter.

 

Som Jørn skriver så er det nok lurt å bytte mapsensor ja. Den registrerer ikke trykk over 1.5 bar men kan selfølgelig har mer. Men hjernen får ikke beskjed om dette :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

800nm på org innmat hørtes ikke ut til og være på den safe siden:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.